ÖKC Başvurusu
ÖKC İşlemleri
ÖKC Sertifikası talebinde bulunacak firmaların yapacakları işlemler aşağıdaki gibidir. Başvuru adımlarına tıklandığında her adımda yapılması gereken işlemlerle ilgili detaylara ulaşabilirsiniz.
İlk Başvuru
Ön Koşul: ÖKC Sertifikası alacak Firmalar Yeni Nesil ÖKC Cihazları için gerekli testlerden geçmiş olması ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan cihazlarına ait onay yazılarının gelmiş olması gerekir. Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan ndan onay yazısı gelmeden işlemler yapılmamaktadır.
Soft Sertifika alacak firmaların Güvenli Alan Denetiminden geçmesi gerekmektedir. Güvenli Alan Denetimi adımları için tıklayınız.
-
Evrakların hazırlanması
- ÖKC Sertifikası alacak kurumlar tarafından; aşağıda listesi verilen dokümanların imzalı ve kurum kaşeli olarak hazırlanıp, taratılarak okc[at]kamusm.gov.tr'ye e-posta ile gönderilmesi, asıllarının ise TÜBİTAK KAMU SM Gebze adresine gönderilmesi gerekir.
- FRM.01.17_01 OKC TALEP FORMU
- Yeni Nesil ÖKC Sözleşmesi (ÖKC Talep Formu ulaştıktan sonra sözleşme e-posta olarak gönderilir.)
- ÖKC Sertifikası alacak kurumlar tarafından; aşağıda listesi verilen dokümanların imzalı ve kurum kaşeli olarak hazırlanıp, taratılarak okc[at]kamusm.gov.tr'ye e-posta ile gönderilmesi, asıllarının ise TÜBİTAK KAMU SM Gebze adresine gönderilmesi gerekir.
-
Ödemenin Alınması
İlgili evrakların Kamu SM'ye ulaşmasının ardından sipariş işlemleri yapılır. İşlemler tamamlandıktan sonra ilgili firmaya mail atılır. Firma, talep edilen ÖKC Sertifikalarına istinaden, talebi karşılayan tutarı % 18 KDV'si ile birlikte Kamu SM Vakıfbank Kurum Ödemeleri sayfasından (Banka Şubeleri, İnternet Şube, Mobil Şube) vergi kimlik numarası ile sorgulama yaparak hesaba yatırır.
Ödeme Kamu SM hesabına yansıdıktan sonra üretim süreci başlatılır.
-
Başvuruların İşleme Alınması
- Elektronik Sertifika üretilerek kurye ile FRM.01.17_01 OKC TALEP FORMU’nda bildirilen adrese gönderilir.
- Soft Sertifika alacak firmalara ayrıca şifreleme sertifikası gönderilir.
- Firma, sertifikasını aldıktan sonra, FRM.01.14_01 SIRALI ÖKC SERTİFİKA BAŞVURU LİSTESİ ya da FRM.01.15_01 SIRASIZ ÖKC SERTİFİKA BAŞVURU LİSTESİ’ni doldurup, Nitelikli Elektronik Sertifikası ile imzalanıp, oluşan e-imzalı dosyanın (.eyp uzantılı) okc[at]kamusm.gov.tr'ye e-posta gönderilmesi gerekir. (https://yazilim.kamusm.gov.tr adresinden indirebileceğiniz İMZAGER programı ile elektronik imza atabilirsiniz.) E-imzalı başvurularda, listenin ıslak imzalı ve kurum kaşeli gönderilmesine gerek yoktur.
- İlgili evrakların Kamu SM'ye ulaşmasının ardından sipariş işlemleri yapılır. İşlemler tamamlandıktan sonra ilgili firmaya mail atılır. Firma, talep edilen ÖKC Sertifikalarına istinaden, talebi karşılayan tutarı % 18 KDV'si ile birlikte Kamu SM Vakıfbank Kurum Ödemeleri sayfasından (Banka Şubeleri, İnternet Şube, Mobil Şube) vergi kimlik numarası ile sorgulama yaparak hesaba yatırır.
- Ödeme, Kamu SM hesabına yansıdıktan sonra üretim süreci başlatılır.
-
Ürünlerin Teslimatı
- FRM.01.14_01 SIRALI ÖKC SERTİFİKA BAŞVURU LİSTESİ ya da FRM.01.15_01 SIRASIZ ÖKC SERTİFİKA BAŞVURU LİSTESİ belirtilen seri numaralara göre üretim yapılarak firmaya gönderilir.
- Soft ÖKC Sertifikası alan firmalar için; FRM.01.14_01 SIRALI ÖKC SERTİFİKA BAŞVURU LİSTESİ ya da FRM.01.15_01 SIRASIZ ÖKC SERTİFİKA BAŞVURU LİSTESİ’nde belirtilen seri numaralara göre üretim yapılarak, güvenli bir şekilde sunucuya yüklenerek firmaya iletilir. 10 iş günü sonunda soft sertifikalar Kamu SM tarafından geri alınamayacak şekilde silinir.
Ek Başvuru
Ek ÖKC Sertifikası talebinde bulunacak firmaların yapacakları işlemler aşağıdaki gibidir. Başvuru adımlarına tıklanıldığında her adımda yapılması gereken işlemlerle ilgili detaylara ulaşılabilir.
-
Evrakların Hazırlanması
Elektronik Sertifika üretilerek kurye ile FORM.01.17_01 OKC TALEP FORMU’nda bildirilen adrese gönderilir.
- Firma yetkilisi tarafından, FRM.01.14_01 SIRALI ÖKC SERTİFİKA BAŞVURU LİSTESİ ya da FRM.01.15_01 SIRASIZ ÖKC SERTİFİKA BAŞVURU LİSTESİ ’ni doldurup, Nitelikli Elektronik Sertifikası ile imzalanıp, oluşan e-imzalı dosyanın (.eyp uzantılı) okc[at]kamusm.gov.tr adresinden e-posta gönderilmesi gerekir. (https://yazilim.kamusm.gov.tr adresine indirebileceğiniz İMZAGER programı ile elektronik imza atabilirsiniz.) E-imzalı başvurularda, listenin ıslak imzalı ve kurum kaşeli gönderilmesine gerek yoktur.
-
Ödemenin Alınması
İlgili evrakların Kamu SM'ye ulaşmasının ardından sipariş işlemleri yapılır. İşlemler tamamlandıktan sonra ilgili firmaya mail atılır. Firma talep edilen ÖKC Sertifikalarına istinaden, talebi karşılayan tutarı % 18 KDV'si ile birlikte Kamu SM Vakıfbank Kurum Ödemeleri sayfasından (Banka Şubeleri, İnternet Şube, Mobil Şube) vergi kimlik numarası ile sorgulama yaparak hesaba yatırır.
Ödeme Kamu SM hesabına yansıdıktan sonra üretim süreci başlanır.
-
Ürünlerin Teslimatı
- FRM.01.14_01 SIRALI ÖKC SERTİFİKA BAŞVURU LİSTESİ ya da FRM.01.15_01 SIRASIZ ÖKC SERTİFİKA BAŞVURU LİSTESİ belirtilen seri numaralara göre üretim yapılarak firmaya gönderilir.
- Soft ÖKC Sertifikası alan firmalar için; FRM.01.14_01 SIRALI ÖKC SERTİFİKA BAŞVURU LİSTESİ ya da FRM.01.15_01 SIRASIZ ÖKC SERTİFİKA BAŞVURU LİSTESİ’nde belirtilen seri numaralara göre üretim yapılarak, güvenli bir şekilde sunucuya yüklenerek firmaya iletilir. 10 iş günü sonunda soft sertifikalar Kamu SM tarafından geri alınamayacak şekilde silinir.