ÖKC Başvurusu
ÖKC İşlemleri
ÖKC Sertifikası talebinde bulunacak firmaların yapacakları işlemler aşağıdaki gibidir. Başvuru adımlarına tıklandığında her adımda yapılması gereken işlemlerle ilgili detaylara ulaşabilirsiniz.
İlk Başvuru
Ön Koşul: ÖKC Sertifikası alacak Firmalar Yeni Nesil ÖKC Cihazları için gerekli testlerden geçmiş olması ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan cihazlarına ait onay yazılarının gelmiş olması gerekir. Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan onay yazısı gelmeden işlemler yapılmamaktadır.
Soft Sertifika alacak firmaların Güvenli Alan Denetiminden geçmesi gerekmektedir. Güvenli Alan Denetimi adımları için tıklayınız.
-
Evrakların hazırlanması
- ÖKC Sertifikası alacak kurumlar tarafından; aşağıda listesi verilen dokümanların imzalı ve kurum kaşeli olarak hazırlanıp, taratılarak okc[at]kamusm.gov.tr'ye e-posta ile gönderilmesi, asıllarının ise TÜBİTAK KAMU SM Gebze adresine gönderilmesi gerekir.
- ÖKC Talep Formu
- Yeni Nesil ÖKC Sözleşmesi (ÖKC Talep Formu ulaştıktan sonra sözleşme e-posta olarak gönderilir.)
- ÖKC Sertifikası alacak kurumlar tarafından; aşağıda listesi verilen dokümanların imzalı ve kurum kaşeli olarak hazırlanıp, taratılarak okc[at]kamusm.gov.tr'ye e-posta ile gönderilmesi, asıllarının ise TÜBİTAK KAMU SM Gebze adresine gönderilmesi gerekir.
-
Ödemenin Alınması
1.İlgili evrakların Kamu SM'ye ulaşmasının ardından sipariş işlemleri yapılır. İşlemler tamamlandıktan sonra ilgili firmaya mail atılır. Firma, talep edilen ÖKC Sertifikalarına istinaden, talebi karşılayan tutarı https://sanalpos.kamusm.gov.tr/index.jsf sayfasından gerçekleştirebilir. Sanal POS ile yapılan ödemeler yaklaşık 5 dakika içerisinde sistemimize yansımaktadır.
Diğer ödemes kanalları;
Vakıfbank ve Ziraat Bankası'nın aşağıda belirtilen kanallarından ilgili siparişinize ait borcunuzu sorgulayarak ödeme yapabilirsiniz. Aşağıdaki kanallardan yapılan ödemeler 1 iş günü sonrasında sistemimize yansımaktadır.
Banka Banka Şubesiİnternet ŞubesiMobil ŞubeATMÇağrı MerkeziVAKIFBANK ✔✔✔✔✔ZİRAAT BANKASI ✔✔✔--
2.Talep edilen ürün ve hizmet bedeli Kamu SM hesabına geçtikten sonra Sertifika Üretim Süreci’ne başlanır.Ödeme Kamu SM hesabına yansıdıktan sonra üretim süreci başlatılır.
-
Başvuruların İşleme Alınması
- Firma yetkilisi tarafından Sırasız Ökc Sertifika Başvuru Listesi doldurulup, Nitelikli Elektronik Sertifikası var ise imzalanıp, oluşan e-imzalı dosyanın (.eyp uzantılı) okc[at]kamusm.gov.tr'ye e-posta gönderilmesi gerekir. (https://yazilim.kamusm.gov.tr adresinden indirebileceğiniz İMZAGER programı ile elektronik imza atabilirsiniz.) firmanın başka kurumdan almış olduğu bir Nitelikli Elektronik Sertifikası yok ise, başvuru listesinin ıslak imzalı ve kurum kaşeli olarak imza sirküleri ile birlikte okc[at]kamusm.gov.tr'ye e-posta gönderilmesi gerekir.
- İlgili evrakların Kamu SM'ye ulaşmasının ardından sipariş işlemleri başlatılır.
- Ödeme ile ilgili ayrıntılı bilgi e-postası firmaya gönderilir.
-
Ürünlerin Teslimatı
- Ürünler başvuru sırasında belirtilen seri numaralarına a göre üretim yapılarak firmaya gönderilir.
- Soft ÖKC Sertifikası alan firmalar için; başvuru sırasında belirtilen seri numaralarına göre üretim yapılarak, güvenli bir şekilde sunucuya yüklenerek firmaya iletilir. 10 iş günü sonunda soft sertifikalar Kamu SM tarafından geri alınamayacak şekilde silinir.
Ek Başvuru
Ek ÖKC Sertifikası talebinde bulunacak firmaların yapacakları işlemler aşağıdaki gibidir. Başvuru adımlarına tıklanıldığında her adımda yapılması gereken işlemlerle ilgili detaylara ulaşılabilir.
-
Evrakların Hazırlanması
- Firma yetkilisi tarafından Sırasız Ökc Sertifika Başvuru Listesi doldurulup, Nitelikli Elektronik Sertifikası var ise imzalanıp, oluşan e-imzalı dosyanın (.eyp uzantılı) okc[at]kamusm.gov.tr'ye e-posta gönderilmesi gerekir. (https://yazilim.kamusm.gov.tr adresinden indirebileceğiniz İMZAGER programı ile elektronik imza atabilirsiniz.) firmanın başka kurumdan almış olduğu bir Nitelikli Elektronik Sertifikası yok ise, başvuru listesinin ıslak imzalı ve kurum kaşeli olarak imza sirküleri ile birlikte okc[at]kamusm.gov.tr'ye e-posta gönderilmesi gerekir.
- İlgili evrakların Kamu SM'ye ulaşmasının ardından sipariş işlemleri başlatılır.
- Ödeme ile ilgili ayrıntılı bilgi e-postası firmaya gönderilir.
-
Ödemenin Alınması
1.İlgili evrakların Kamu SM'ye ulaşmasının ardından sipariş işlemleri yapılır. İşlemler tamamlandıktan sonra ilgili firmaya mail atılır. Firma, talep edilen ÖKC Sertifikalarına istinaden, talebi karşılayan tutarı https://sanalpos.kamusm.gov.tr/index.jsf sayfasından gerçekleştirebilir. Sanal POS ile yapılan ödemeler yaklaşık 5 dakika içerisinde sistemimize yansımaktadır.
Diğer ödeme kanalları;
Vakıfbank ve Ziraat Bankası'nın aşağıda belirtilen kanallarından ilgili siparişinize ait borcunuzu sorgulayarak ödeme yapabilirsiniz. Aşağıdaki kanallardan yapılan ödemeler 1 iş günü sonrasında sistemimize yansımaktadır.
Banka Banka Şubesiİnternet ŞubesiMobil ŞubeATMÇağrı MerkeziVAKIFBANK ✔✔✔✔✔ZİRAAT BANKASI ✔✔✔--
2.Talep edilen ürün ve hizmet bedeli Kamu SM hesabına geçtikten sonra Sertifika Üretim Süreci’ne başlanır.Ödeme Kamu SM hesabına yansıdıktan sonra üretim süreci başlanır.
-
Ürünlerin Teslimatı
- Ürünler başvuru sırasında belirtilen seri numaralarına a göre üretim yapılarak firmaya gönderilir.
- Soft ÖKC Sertifikası alan firmalar için; başvuru sırasında belirtilen seri numaralarına göre üretim yapılarak, güvenli bir şekilde sunucuya yüklenerek firmaya iletilir. 10 iş günü sonunda soft sertifikalar Kamu SM tarafından geri alınamayacak şekilde silinir.