Nitelikli Elektronik Sertifika Yönergeleri
Yenileme Süreci
Yenileme süreci, sertifikanın bitimine 6 ay kala başlatılabilir. Kamu SM, sertifika sahiplerine kayıtlı e-posta adresi üzerinden bildirim yapar. Süre bitimi uyarı e-postası alan sertifika sahibi, yenileme başvurusu talebi için kurum e-İmza sorumlularını bilgilendirir. Kurum sorumlusu Kurumsal Ek Başvuru Sürecini işleterek Kamu SM’ye yenileme talebinde bulunur.
Kamu SM, talep üzerine, süresi dolan sertifika sahiplerine ön başvuru oluşturur ve kişilere başvurularını tamamlamaları için bilgilendirme e-postası gönderir. Ön başvurusu oluşturulan kişiler Kamu SM Online işlemler sayfası Başvurularım menüsünden başvurusuna ulaşır. Başvuru işlemlerini tamamladıktan sonra oluşan formu halen geçerli olan elektronik imzası ile imzalayarak başvurusunu tamamlar.
Sertifika süresi bitmişse süreci e-onaylı (daha önceden e-onay süreci kabul edildiyse) veya ıslak imzalı olarak gerçekleştirebilirsiniz. Başvuru formunuzu e-onaylı olarak tamamlayıp yenileme talebinizin anında Kamu SM sistemlerine ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
Yeni sertifika, kişinin aynı kurumdan aldığı önceki sertifikasının süresinin dolmasına son 3 ay kala üretilir ve önceki sertifikanın süresi dolmadan kullanıma açılamaz. Yani yeni üretilen sertifikanın başlangıç tarihi önceki sertifikanın bitim tarihi ile aynı olacak şekilde üretilir.