Yetkili İşlemler Başvuru İşlemleri Süreci
Yetkili İşlemler Ön Başvuru İşlemleri Süreci
Yetkili İşlemler Manuel Başvuru Listesi Süreci
Yetkili İşlemleri menüsünde yapılacak işlemler için videoları izleyerek veya alttaki menüden istediğiniz işlemi seçerek yardım alabilirsiniz.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Yetkili İşlemleri menüsünde yapılacak işlem türünüzü seçerek yardım adımlarına ulaşabilirsiniz.

-
Yetkili İşlemler Ön Başvuru İşlemleri Süreci
-
Yetkili İşlemler Manuel Başvuru Listesi Süreci

-
TEKLİ KAYIT
-
ÇOKLU KAYIT
Kamu SM Online İşlemler sayfasına giriş yapılır, “NES İŞLEMLERİ” tıklanır. NES başvuru listesi yükleme ve imzalama işlemini başlatmak için “YETKİLİ İŞLEMLERİ” menüsü seçilir.
NOT : “YETKİLİ İŞLEMLERİ” alanından sadece kurum e-imza yetkilisi işlem yapabilir.
1. Adım
“YETKİLİ İŞLEMLERİ” menüsü seçilir.

2. Adım
Açılan sayfadan “Ön Başvuru İşlemleri” menüsü seçilir.

3. Adım
İşlem yapılacak kurum seçilir.
Uyarı : Birden fazla kurumda sorumlu olan yetkililerin tüm kurumları listelenir.

4. Adım
“Personele Sipariş Oluşturma” menüsü seçilir.

TEKLİ KAYIT
Açılan sayfada Tekli Kayıt butonuna tıklanır.

1. Adım
“Tekli Kayıt” ekranında;
Kimlik No, Ad, Soyad, Doğum Tarihi, E-posta, Çalıştığı Birim alanlarına bilgileri girilir. Sipariş Adı, Başvuru Türü, Çift Üretim (Ücretli) ve Kart Okuyucu, seçenekleri seçilir “Kaydet” e basılarak kişilerin kaydı yapılabilir. Kayıt butonuna basıldığında eğer hatalı veri bulunuyorsa anlık olarak görülebilir.


Kişi kaydedildikten sonra açılan ekrandaki tabloda eklenilen kişilerin bilgileri gelecektir. Tekli Kayıt butonuna basılarak tek tek kullanıcıları kaydedip işlemlere devam edilebilir.
2. Adım
Bu sayfada Tekli Kayıt butonuna tekrar tıklanarak istenilen kadar kişi kaydı yapılabilir. Kişilerin kayıt işlemi bittikten sonra “İleri” butonuna tıklanarak e-imzalama işlemine geçilebilir.

3. Adım
Bilgisayarda yüklü JAVA sürümü güncel değilse JAVA update uyarısı verebilir.“Later” diyerek uyarı geçebilir ya da update işleminden sonra işleme devam edilebilir.
Bu uyarı her zaman çıkmamaktadır. Bu alanda later seçeneğini önermemizin nedeni kullanıcıların var olan java sürümü ile devam edip işlemini hızlıca tamamlamasıdır.

4. Adım
E-İmza Uygulaması’nın açılması beklenir. Uygulama açıldıktan sonra Başvuru Listesi Kontrol ve İmzalama ekranındaki doğrulama kodu ilgili alana yapıştırılır veya ikonuna tıklanarak kodun ilgili alana gelmesi sağlanarak İleri(
) butonuna basılır.

5. Adım
Ekran açıldığında sağ taraftan sertifika seçilerek, kart şifresi girilerek “İmzala” butonuna basılır.


6. Adım
İmzalama işlemi tamamlandıktan sonra “Uygulamayı Kapat” butonuna basarak imzalama uygulaması kapatılır ve tarayıcıya gidilir.


Bu ekranda Sipariş İşlemleri linkine tıklanarak Sipariş İşlemleri sayfasına gidilebilir veya Ana Sayfa butonuna tıklanarak menülerin olduğu sayfalara dönülür.
7. Adım
Sipariş İşlemleri linkine tıklanarak veya Ana Sayfa butonuna tıklanarak ana menüye döndüğünüzde aşağıdaki Sipariş İşlemleri (Online İşlemlerden de NES İşlemleri → Yetkili İşlemleri → Ön Başvuru İşlemleri → Sipariş İşlemleri butonuna tıklanarak) açılan siparişlere ulaşılabilir.
NOT : “YETKİLİ İŞLEMLERİ” alanından sadece kurum e-imza sorumluları işlem yapabilir.

Kurumunuz adına açılan siparişler ilgili ekrandan görüntülenir. Henüz üretim aşamasına geçmeyen siparişler için iptal/görüntüleme/düzenleme işlemleri yapılabilir. Diğer siparişler için de görüntüleme yapılabilir.

ÇOKLU KAYIT
1. Adım
“Çoklu Kayıt” butonuna tıklanarak kayıtların girileceği liste ekranı açılabilir.

2. Adım
Açılan ekranda “İndirmek için tıklayınız” linkine tıklanarak linkten en güncel liste indirilerek doldurulmalıdır.


3. Adım
Başvuru listesi eksiksiz ve doğru bilgiler ile doldurulur. Başvuru işlemlerinde sorun yaşanmaması adına tüm alanların doldurulması gerekmektedir.

4. Adım
Doldurulan başvuru listesi, sayfada yer alan “Dosya Seç” butonu ile seçilir.

5. Adım
Liste seçimi sonrası kontrol aşamasına geçilir. Kontrol aşamasında İleri butonuna tıklanarak liste için kontrollerin yapılması sağlanır.

6. Adım (Hatalı Kayıt Durumu)
Listede hatalı kayıt bulunuyorsa ekranda “Başarısız” uyarısı dönecektir. Gelen ekran üzerinden “Hatalı Kayıtları İndir” butonuna tıklanarak, hatalı kayıtlar indirilir ve hatalı kayıtlar ilk yüklenen başvuru listesi üzerinde düzeltme sağlanır. “Yeni Dosya Seç” seçeneği ile güncellenmiş başvuru listesi seçilerek tekrar kontrol edilir.
Not: 'Hatalı Kayıtları İndir' butonu ile indirilen dosya içerisinde sadece hatalı olan kayıtlar bulunmaktadır. Buradan indirilen dosyada belirtilen hatalar ilk indirilen başvuru listesinde de güncellenmelidir.

6. Adım (Başarılı Kayıt Durumu)
Başvuru listesi“Başvuru Listesi Kontrol ve İmzalama İşlemleri” sayfasına yüklendikten sonra başvuru listesi içerisinde yer alan kayıtlarda hatalı kayıt bulunmuyorsa “Başarılı” uyarısı gelir. Başarılı ekranında yer alan “İleri” butonu ile sürece devam edilir.

İlgili sayfada istenirse görüntüle/düzenle kısmından siparişte değişiklik yapılabilir.
7. Adım
“İleri” ” butonuna tıklandıktan sonra açılan ekran üzerinde belirtilen maddeleri takip ederek E-imza Uygulaması indirilir ve indirilen uygulama çift tıklanarak açılır.

Bu sayfadaki Doğrulama Kodunu kopyalamak için “tıklayınız” linkine tıklanır.
8. Adım
İndirilen E-imza Uygulaması açılırken bilgisayarda yüklü JAVA sürümü güncel değilse JAVA update uyarısı verebilir. “Later”diyerek uyarı geçebilir ya da update işleminden sonra işleme devam edilebilir.
Bu uyarı her zaman çıkmamaktadır. Bu alanda later seçeneğini önermemizin nedeni kullanıcıların var olan java sürümü ile devam edip işlemini hızlıca tamamlamasıdır.

9. Adım
E-İmza Uygulaması’nın açılması beklenir. Uygulama açıldıktan sonra Kilit Çözme ekranındaki doğrulama kodu ilgili alana yapıştırılır veya ikonuna tıklanarak kodun ilgili alana gelmesi sağlanıp İleri(
) butonuna basılır.

10. Adım
E-imza uygulaması üzerinde doğrulama kodu girildikten sonra imzalama işlemi gerçekleştirilir.

11. Adım
E-imza uygulaması üzerinden dosya seçildikten sonra seçilen dosya açılacaktır. Açılan dosya imzalanmak istenilen dosya ise e-imza uygulaması üzerinde yer alan “Sertifika Seçiniz” alanından sertifika seçilir ve “PIN Kodu” alanına PIN kodu girildikten sonra “İMZALA” butonuna tıklanarak başvuru listesi imzalanır.
12. Adım
E-imza uygulaması imzalama işlemini başarılı olarak tamamladığında “Tarayıcınıza giderek işleminizi devam ediniz.” uyarısını verir.

13. Adım
Online İşlemler’ sayfasına dönüldüğünde siparişinizin açıldığı bildiren bilgilendirme ekranı görülür.


Bu ekranda Sipariş İşlemleri linkine tıklanarak Sipariş İşlemleri sayfasına gidilebilir veya Ana Sayfa butonuna tıklanarak menülerin olduğu sayfalara dönülür.
14. Adım
Sipariş İşlemleri linkine tıklanarak veya Ana Sayfa butonuna tıklanarak ana menüye döndüğünüzde aşağıdaki Sipariş İşlemleri (Online İşlemlerden de NES İşlemleri → Yetkili İşlemleri → Ön Başvuru İşlemleri → Sipariş İşlemleri butonuna tıklanarak) açılan siparişlere ulaşılabilir.
NOT : “YETKİLİ İŞLEMLERİ” alanından sadece kurum e-imza sorumluları işlem yapabilir.

Kurumunuz adına açılan siparişler ilgili ekrandan görüntülenir. Henüz üretim aşamasına geçmeyen siparişler için iptal/görüntüleme/düzenleme işlemleri yapılabilir. Diğer siparişler için de görüntüleme yapılabilir.

Kamu SM Online İşlemler sayfasına giriş yapılarak “NES İŞLEMLERİ” tıklanır. NES başvuru listesi kontrol ve imzalama işlemini tamamlamak için açılan ekranda “YETKİLİ İŞLEMLERİ” menüsü seçilir.
NOT : “YETKİLİ İŞLEMLERİ” alanından sadece kurum e-imza yetkilisi işlem yapabilir.
1. Adım
“YETKİLİ İŞLEMLERİ” menüsü seçilir.

Açılan ekran üzerinden “Manuel başvuru listesi oluşturmak için “tıklayınız” yazan alana tıklanır.

Açılan ekran üzerinden uyarı metni içerisinde yer alan “excel dokümanını” yazan alandan excel dosyası indirilir.

2. Adım
İndirilen excel dosyası açılır ve “Giriş” sayfasında yer alan yönergeler okunduktan sonra “Liste” sayfasında yer alan başvuru listesi doldurulur.

3. Adım
Başvuru listesi eksiksiz ve doğru bilgiler ile doldurulur. Başvuru işlemlerinde sorun yaşanmaması adına tüm alanların doldurulması gerekmektedir.

4. Adım
Doldurulan başvuru listesi, “Yetkili İşlemleri” menüsünde yer alan “Başvuru Listesi Kontrol ve İmzalama İşlemleri” sayfasında yer alan “Dosya Seç” butonu ile yüklenir.

5. Adım
Başvuru listesi, “Başvuru Listesi Kontrol ve İmzalama İşlemleri” sayfasına yüklendikten sonra “Kontrol Et” butonuna tıklanır. Yüklenen listede hata olup olmadığı kontrol edilir.

6. Adım (Hatalı Kayıt Durumu)
Başvuru listesi “Başvuru Listesi Kontrol ve İmzalama İşlemleri” sayfasına yüklenen excel üzerinde hatalı kayıt bulunuyorsa “Kontrol Et” butonuna tıklandıktan sonra “Başarısız” uuyarısı dönecektir. Gelen ekran üzerinden “Hatalı Kayıtları İndir” butonuna tıklanarak, hatalı kayıtlar indirilir ve hatalı kayıtlar başvuru listesi üzerinde düzeltme sağlanır. “Yeni Dosya Seç” seçeneği ile güncellenmiş başvuru listesi seçilerek tekrar kontrol edilir.
Not: 'Hatalı Kayıtları İndir' butonu ile indirilen dosya içerisinde sadece hatalı olan kayıtlar bulunmaktadır. Buradan indirilen dosyada belirtilen hatalar ilk indirilen başvuru listesinde de güncellenmelidir.

6. Adım (Başarılı Kayıt Durumu)
Başvuru listesi, “Başvuru Listesi Kontrol ve İmzalama İşlemleri” sayfasına yüklendikten sonra başvuru listesi içerisinde yer alan kayıtlarda hatalı kayıt bulunmuyorsa “Başarılı” uyarısı gelir. Başarılı ekranında yer alan “İleri” butonu ile süreç ilerletilir.

7. Adım
“İleri” butonuna tıklandıktan sonra açılan ekran üzerinde kontrol sonrası imzalanmak üzere oluşturulan excel dosyası otomatik olarak indirilir. Başvuru listesi indikten sonra “Devam” butonuna tıklanır.

8. Adım
“Devam” butonuna tıklandıktan sonra açılan ekran üzerinde belirtilen maddeleri takip E-imza Uygulaması’nı indiriniz ve indirilen uygulamayı çift tıklayınız.

9. Adım
Bilgisayarda yüklü JAVA sürümü güncel değilse JAVA update uyarısı verebilir. “Later” diyerek uyarı geçebilir ya da update işleminden sonra işleme devam edilebilir.
Bu uyarı her zaman çıkmamaktadır. Bu alanda later seçeneğini önermemizin nedeni kullanıcıların var olan java sürümü ile devam edip işlemini hızlıca tamamlamasıdır.

10. Adım
E-İmza Uygulaması’nın açılması beklenir. Uygulama açıldıktan sonra Kilit Çözme ekranındaki doğrulama kodunu ilgili alana yapıştırılır veya ikonuna tıklanarak kodun ilgili alana gelmesi sağlanıp İleri(
) butonuna basılır.

11. Adım
E-imza uygulaması üzerinde doğrulama kodu girildikten sonra gelen dosya seçim ekranı üzerinden “Yetkili İşlemleri” sayfasında belirtilen isimli indirilmiş dosya seçilir ya da dosyanın indirilmiş olduğu klasör seçilir.


12. Adım
E-imza uygulaması üzerinden dosya seçildikten sonra seçilen dosya açılacaktır. Açılan dosya imzalanmak istenilen dosya ise e-imza uygulaması üzerinde yer alan “Sertifika Seçiniz” alanından sertifika seçilir ve “PIN Kodu” alanına PIN kodu girildikten sonra “İMZALA” butonuna tıklanarak başvuru listesi imzalanır.

13. Adım
E-imza uygulaması imzalama işlemini başarılı olarak tamamladığında “Tarayıcınıza giderek işleminizi devam ediniz.” uyarısını verir.

14. Adım
‘Online İşlemler’ sayfasına dönüldüğünde “Başvuru listesi imzalama işlemi tamamlanmıştır. İmzalı dokümanınızı e-posta yoluyla bilgi@kamusm.gov.tr adresine iletebilirsiniz.” uyarısı alınır. Başvuru listesi imzalama işlemi başarılı bir şekilde gerçekleştirilmiştir.
İmzalanan dosya bilgisayarınıza otomatik olarak indirilecektir. Ayrıca “İmzalı dokümanınızı buradan indirebilirsiniz.” alanından imzalanan başvuru listesi indirilebilir. İmzalı başvuru listesi başvuru adımları takip edilerek tarafımıza iletilir.
