Kamu SM® Bilgilendirme

 

Mali mühür, e-imza başvurusu yaptınız ve ürününüz size henüz ulaşmadı mı? Öncelikle yaşadığınız problem için üzgün olduğumuzu belirtmek isteriz. Gönderiniz anlaşmalı kurye firması ile 10 iş günü içinde tarafınıza ulaştırılacaktır.
Ulaşmayan gönderiler için iletişim formumuzu doldurabilir veya bizimle 444 5 576 / 0850 460 55 76 numaralı telefonlarımızdan irtibata geçebilirsiniz.
Siz değerli kullanıcılarımıza yardımcı olmaktan memnuniyet duyar, iyi günler dileriz.

Kullanıcılarımızın Dikkatine

Kamu Sertifikasyon Merkezi (Kamu SM) tarafından üretilen Mali Mühür Sertifikalarında, kriptografik güvenliği artırmak amacıyla RSA 2048 algoritmasından Eliptik Eğri (Elliptic Curve – EC) 384 algoritmasına geçiş tamamlanmıştır. Detaylı bilgi için tıklayınız.

BTK Kurul Kararı ve SMS Gönderimi Hakkında

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu (BTK) tarafından 14.01.2025 tarihli ve 2025/İK-BTD/11 sayılı Kurul Kararı kapsamın da geçerli Nitelikli Elektronik Sertifika (NES) sahiplerinin ve NES başvurusu sürecinde, başvuru sahibinin "adına kayıtlı tüm mobil telefon numaralarına, mobil operatörler aracılığıyla SMS gönderimi yapılmaktadır.

Tarafımızda başvuru sahiplerine ait telefon numarası bilgisi bulunmamakta olup, yalnızca kimlik bilgileri mobil operatörlere iletilmekte ve ilgili numaralara SMS gönderimi bu operatörler tarafından sağlanmaktadır.

SMS içeriğinde yer alan NES(e-imza) başvurusu yasal hat sahiplerine aittir. Tarafınıza gelen SMS’lerin sizinli ilgili olmadığını düşünüyorsanız bilgi@kamusm.gov.tr adresine mail atmanızı rica ederiz.

Yetkili ve Parola Güncelleme İşlemi

Parola güncelleme bazı durumlarda ciddi sıkıntılara sebep olabilmektedir. Örneğin aynı Zaman Damgası müşteri numarası birden fazla uygulama üzerinde kullanılıyorsa ve birden fazla sistemin kodu içerisinde gömülmüşse güncelleme durumlarında ekli olan tüm kod bloklarında veya uygulama içerisinde güncelleme işlemine gidilmesi gerekmektedir. Aksi taktirde güncelleme yapılamayan uygulama zaman damgası alamayacağından sistemlerde sorun yaşanabilecektir. Bu sebeple parola güncelleme talep etmeden önce güncelleme yapılacak zaman damgası müşteri numarasını kullanan tüm uygulamaları tespit etmeniz ve yeni parola oluştuğunda eski parolayı kullanan tüm uygulamaların kesinti yaşanmadan kısa bir süre içerisinde güncellenebileceğinden emin olmanız büyük önem arz etmektedir. Uygulamalar üzerindeki zaman damgası parola güncelleme işlemi kurumunuzun ilgili ekipleri tarafından hızlı bir şekilde yapılamazsa imza atan kullanıcılarınız sıkıntı yaşayacaktır.

Bu bilgiler doğrultusunda;

Parola değişikliği talebiniz için Zaman Damgası Bilgi Güncelleme Formu nu doldurmanız gerekmektedir.

Formun Hazırlanma Şekli: Formu pdf olarak doldurabilmek için, Üst menüden “View <->Sign” seçeneğine tıklayarak sağ tarafta yer alan “Done Signing” butonuna tıklayıp, “Confirm” seçeneği seçilmelidir. İlgili formun kurumunuz/firmanız tarafından zaman damgası alımlarınız için yetkilendirilen kişi tarafından doldurulmalıdır. Doldurulduktan sonra çıktısı alınarak ıslak imza ile imzalanmalı, ayrıca mühür/kaşelenmiş olması gerekmektedir. Hazırlanan formun taratılarak bilgi adresine imza sirküsü(özel firmalar için) örneği ile birlikte iletilmesi gerekir. Yetkili güncelleme işlemi yapılacak ise form üzerinde, “ Zaman Damgası Yetkilisi Bilgi Güncelleme/Yeni Yetkili Talebi” alanı eksiksiz doldurulmalı (doğum tarihi gün-ay-yıl olarak) ve imza alanı ayrıca imzalanmalıdır.

Formun Gönderileceği Posta Adresi: Kamu Sertifikasyon Merkezi TÜBİTAK Yerleşkesi P.K. 74, Gebze 41470 KOCAELİ