Kamu SM® Bilgilendirme

 

Mali mühür, e-imza başvurusu yaptınız ve ürününüz size henüz ulaşmadı mı?

Öncelikle yaşadığınız problem için üzgün olduğumuzu belirtmek isteriz. Gönderiniz anlaşmalı kurye firması ile 10 iş günü içinde tarafınıza ulaştırılacaktır.
Ulaşmayan gönderiler için iletişim formumuzu doldurabilir veya bizimle 444 5 576 / 0850 460 55 76 numaralı telefonlarımızdan irtibata geçebilirsiniz.
Siz değerli kullanıcılarımıza yardımcı olmaktan memnuniyet duyar, iyi günler dileriz.

Bakım Çalışması Duyurusu

Siz değerli kullanıcılarımıza daha iyi hizmet sunmak adına 06.10.2024 tarihinde (Pazar günü) 22:00 ile 24:00 saatleri arasında sistemlerimizde bakım çalışması yapılacaktır. Çalışma sırasında hizmetlerimizde kısa süreli kesintiler yaşanabilir. Siz kullanıcılarımıza önemle duyurulur.

Elektronik Kimlik Doğrulama Sistemi Anahtar Değişimi ve Sertifika Yenileme

Elektronik Kimlik Doğrulama Sisteminde kullanılan sertifikaların üretildiği kök ve alt kök makamlarında, 29 Haziran 2024 tarihinde anahtar değişimi gerçekleştirilmiş ve ilgili sertifikalar yenilenmiştir. Yenilenen sertifikalar, depo.tckk.gov.tr adresinde erişiminize sunulmuştur.

Bu tarihten itibaren üretilecek tüm Elektronik Kimlik Doğrulama Sistemi sertifikaları, yeni anahtarlarla imzalanacaktır. Doğrulamalarda herhangi bir hata alınmaması için gerekli düzenlemelerin yapılması önem arz etmektedir.

Siz kullanıcılarımıza önemle duyurulur.

Mali Mühür Kullanıcılarımızın Dikkatine !

Mali Mühür Sertifikasını teslim alan kullanıcılar “Nasıl Kullanacağım” linkine tıklayarak açılan sayfadaki adımları sıra ile gerçekleştirdikten sonra sertifikalarını kullanabilirler.

Sadece Parola Güncelleme İşlemi

Parola güncelleme bazı durumlarda ciddi sıkıntılara sebep olabilmektedir. Örneğin aynı Zaman Damgası müşteri numarası birden fazla uygulama üzerinde kullanılıyorsa ve birden fazla sistemin kodu içerisinde gömülmüşse güncelleme durumlarında ekli olan tüm kod bloklarında veya uygulama içerisinde güncelleme işlemine gidilmesi gerekmektedir. Aksi taktirde güncelleme yapılamayan uygulama zaman damgası alamayacağından sistemlerde sorun yaşanabilecektir. Bu sebeple parola güncelleme talep etmeden önce güncelleme yapılacak zaman damgası müşteri numarasını kullanan tüm uygulamaları tespit etmeniz ve yeni parola oluştuğunda eski parolayı kullanan tüm uygulamaların kesinti yaşanmadan kısa bir süre içerisinde güncellenebileceğinden emin olmanız büyük önem arz etmektedir. Uygulamalar üzerindeki zaman damgası parola güncelleme işlemi kurumunuzun ilgili ekipleri tarafından hızlı bir şekilde yapılamazsa imza atan kullanıcılarınız sıkıntı yaşayacaktır.

Bu bilgiler doğrultusunda;

Parola değişikliği talebiniz için Zaman Damgası Bilgi Güncelleme Formu nu doldurmanız gerekmektedir.

Formun Hazırlanma Şekli: Formu pdf olarak doldurabilmek için, Üst menüden “View <->Sign” seçeneğine tıklayarak sağ tarafta yer alan “Done Signing” butonuna tıklayıp, “Confirm” seçeneği seçilmelidir. İlgili formun kurumunuz/firmanız tarafından zaman damgası alımlarınız için yetkilendirilen kişi tarafından doldurulmalıdır. Doldurulduktan sonra çıktısı alınarak ıslak imza ile imzalanmalı, ayrıca mühür/kaşelenmiş olması gerekmektedir. Hazırlanan formun taratılarak bilgi adresine imza sirküsü(özel firmalar için) örneği ile birlikte iletilmesi gerekir.

Formun Gönderileceği Posta Adresi: Kamu Sertifikasyon Merkezi TÜBİTAK Yerleşkesi P.K. 74, Gebze 41470 KOCAELİ