Kamu SM® Bilgilendirme

 

Mali mühür, e-imza başvurusu yaptınız ve ürününüz size henüz ulaşmadı mı?

Öncelikle yaşadığınız problem için üzgün olduğumuzu belirtmek isteriz. Gönderiniz anlaşmalı kurye firması ile 10 iş günü içinde tarafınıza ulaştırılacaktır.
Ulaşmayan gönderiler için iletişim formumuzu doldurabilir veya bizimle 444 5 576 / 0850 460 55 76 numaralı telefonlarımızdan irtibata geçebilirsiniz.
Siz değerli kullanıcılarımıza yardımcı olmaktan memnuniyet duyar, iyi günler dileriz.

Bakım Çalışması Duyurusu

Siz değerli kullanıcılarımıza daha iyi hizmet sunmak adına 06.10.2024 tarihinde (Pazar günü) 22:00 ile 24:00 saatleri arasında sistemlerimizde bakım çalışması yapılacaktır. Çalışma sırasında hizmetlerimizde kısa süreli kesintiler yaşanabilir. Siz kullanıcılarımıza önemle duyurulur.

Elektronik Kimlik Doğrulama Sistemi Anahtar Değişimi ve Sertifika Yenileme

Elektronik Kimlik Doğrulama Sisteminde kullanılan sertifikaların üretildiği kök ve alt kök makamlarında, 29 Haziran 2024 tarihinde anahtar değişimi gerçekleştirilmiş ve ilgili sertifikalar yenilenmiştir. Yenilenen sertifikalar, depo.tckk.gov.tr adresinde erişiminize sunulmuştur.

Bu tarihten itibaren üretilecek tüm Elektronik Kimlik Doğrulama Sistemi sertifikaları, yeni anahtarlarla imzalanacaktır. Doğrulamalarda herhangi bir hata alınmaması için gerekli düzenlemelerin yapılması önem arz etmektedir.

Siz kullanıcılarımıza önemle duyurulur.

Mali Mühür Kullanıcılarımızın Dikkatine !

Mali Mühür Sertifikasını teslim alan kullanıcılar “Nasıl Kullanacağım” linkine tıklayarak açılan sayfadaki adımları sıra ile gerçekleştirdikten sonra sertifikalarını kullanabilirler.

E-imza Uyum Değerlendirme Başvurusu

Kamu Sertifikasyon Merkezi’nden uyum değerlendirme hizmeti almak isteyen kurum/firma;

  1. E-İMZA UYUM DEĞERLENDİRME TALEP FORMU’nu doldurarak imzalı ve kurum kaşeli olarak taratıp bilgi[at]kamusm.gov.tr adresine ve formun aslını Kamu Sertifikasyon Merkezi TÜBİTAK Yerleşkesi P.K. 74, Gebze 41470 Kocaeli adresine gönderir.
  2. Özel firmalar Fiyatlandırma sayfasında belirtilen hizmet ücretini KDV de dahil toplam bedelini Kamu SM Vakıfbank Kurum Ödemeleri sayfasından (Banka Şubeleri, İnternet Şube, Mobil Şube) vergi kimlik numarası ile sorgulama yaparak hesaba yatırır. (Ödeme yapılmadan talep işleme alınmayacaktır.)
  3. Başvuru sonrasında Kamu SM tarafından e-posta yoluyla gönderilecek ön hazırlık maddelerini tamamlar.
  4. Ön hazırlık maddelerini tamamladığını Kamu SM’ye bildirerek test işlemlerine başlanması için randevu talep eder.

Uyum değerlendirme işlemi özel güvenlik hassasiyeti gerektiren bazı kamu yazılımları dışında uzaktan erişim yoluyla yapılır. Firmaların randevu tarihine kadar uygulamanın erişim bilgileriyle birlikte kullanım kılavuzunu Kamu SM ‘ye e-posta yoluyla iletmesi gerekmektedir.

Firma/kurum adresinde yapılan e-imza uyum değerlendirme işleminin tamamlanması için öngörülen azami süre testler için 4 gün ve rapor yazımı için 1 gün olmak üzere toplam 5 iş günüdür. Testler, uygulamanın gerekli şartları sağlaması durumunda 4 iş gününden daha kısa sürebilir. Hafta içi ve mesai saatleri içinde olmak kaydıyla, gün içinde çalışılan süreye bakılmaksızın çalışılan her gün 1 iş günü sayılmaktadır.

Yapılan incelemeler sırasında varsa tespit edilen eksikler kuruma/firmaya iletilmektedir. Eksikler tamamlandıktan sonra testler tekrarlanmaktadır. Testler, uygulamanın "Kamu Sertifikasyon Merkezi Elektronik İmza Uygulamaları Test Prosedürleri”nde belirtilen şartları tamamen sağladığı görülene kadar tekrar edilir.

E-imza uyum değerlendirme hizmeti için öngörülen süre en fazla 50 iş günüdür. Ön hazırlık firmaya/kuruma gönderildikten sonra 50 iş günü içinde testlerin tamamlanması hedeflenmektedir. Bu süre içerisinde testler olumlu sonuçlanır ise Uyum Değerlendirme Raporu hazırlanarak kuruma resmi yazı yoluyla iletilir. Testlerin 50 iş günü içerisinde tamamlanamaması durumunda değerlendirmenin olumsuz sonuçlandığını bildiren bir rapor hazırlanır ve kuruma resmi yazı yoluyla iletilir. Testlere devam edilmek isteniyor ise sürecin yeniden başlatılması gerekmektedir. Yeniden başlatılan süreç ilk başvuru gibi değerlendirilecek ve ücrete tabi tutulacaktır.