Nitelikli Elektronik Sertifika Başvurusu
ÖNEMLİ NOT: İlk defa Nitelikli Elektronik Sertifika (NES) başvurusunda bulunacak kurumların kullanacakları uygulamalar mevzuat gereği e-İmza Uyum Değerlendirme denetiminden geçmelidir. Uygulamanız e-İmza Uyum Değerlendirme denetiminden geçmedi ise süreçler için tıklayınız.
NES Başvuru Tipleri
Başlıklara tıklayarak süreç ile ilgili detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.
-
TÜBİTAK Projeleri için e-İmza Başvuruları
Milli Eğitim Bakanlığı, Yükseköğretim Kurulu (Akademik Personel) veya Sağlık Bakanlığı çalışanı iseniz başvuru yapmak için Kamu SM Online İşlemler sayfasından Giriş’e tıklayıp e-devlet şifreniz ile giriş yaparak NES İşlemleri > Bireysel İşlemler > Başvuru İşlemleri > Kişi Ödemeli Başvuru adımlarını takip edip başvurunuzu yapabilirsiniz. Başvuru yapmak için tıklayınız.
Diğer kurum çalışanı iseniz başvuru süreci için tıklayınız.
-
Milli Eğitim Bakanlığı Çalışanları e-İmza Başvuruları
Sertifika bedeli kurum tarafından karşılanacak ise başvuru yapmak için tıklayınız.
Sertifika bedeli kişi tarafından karşılanacak ise başvuru yapmak için Kamu SM Online İşlemler sayfasından Giriş’e tıklayıp e-devlet şifreniz ile giriş yaparak NES İşlemleri > Bireysel İşlemler > Başvuru İşlemleri > Kişi Ödemeli Başvuru adımlarını takip edip başvurunuzu yapabilirsiniz. Başvuru yapmak için tıklayınız.
-
Sağlık Bakanlığı Çalışanları e-İmza Başvuruları
Sertifika bedeli kurum tarafından karşılanacak ise başvuru yapmak için tıklayınız.
Sertifika bedeli kişi tarafından karşılanacak ise başvuru yapmak için Kamu SM Online İşlemler sayfasından Giriş’e tıklayıp e-devlet şifreniz ile giriş yaparak NES İşlemleri > Bireysel İşlemler > Başvuru İşlemleri > Kişi Ödemeli Başvuru adımlarını takip edip başvurunuzu yapabilirsiniz. Başvuru yapmak için tıklayınız.
-
Jandarma Genel Komutanlığı e-İmza Başvuruları
Sertifika bedeli kurum tarafından karşılanacak ise başvuru yapmak için tıklayınız.
Sertifika bedeli kişi tarafından karşılanacak ise başvuru yapmak için tıklayınız.
-
Üniversite Çalışanları E-İmza Başvuruları
Sertifika bedeli kurum tarafından karşılanacak ise başvuru yapmak için tıklayınız.
Sertifika bedeli kişi tarafından karşılanacak ise başvuru yapmak için Kamu SM Online İşlemler sayfasından Giriş’e tıklayıp e-devlet şifreniz ile giriş yaparak NES İşlemleri > Bireysel İşlemler > Başvuru İşlemleri > Kişi Ödemeli Başvuru adımlarını takip edip başvurunuzu yapabilirsiniz. Başvuru yapmak için tıklayınız.
İlgili sayfada hata almanız halinde kurum e-İmza sorumlunuz ile iletişime geçebilirsiniz. -
Ankara Barosu Çalışanları e-İmza Başvuruları
Sertifika bedeli kurum tarafından karşılanacak ise başvuru yapmak için tıklayınız.
Sertifika bedeli kişi tarafından karşılanacak ise başvuru yapmak için Kamu SM Online İşlemler sayfasından Giriş’e tıklayıp e-devlet şifreniz ile giriş yaparak NES İşlemleri > Bireysel İşlemler > Başvuru İşlemleri > Kişi Ödemeli Başvuru adımlarını takip edip başvurunuzu yapabilirsiniz. Başvuru yapmak için tıklayınız.
İlgili sayfada hata almanız halinde çağrı merkezimiz (444 5 576 / 0850 460 55 76) ile iletişime geçebilirsiniz. Diğer Kurum Çalışanları e-İmza Başvuruları
Teklif
Teklif talep eden kurumlar için teklife gerek kalmadan işlem yapma ve genelgede bulunan açıklamalar için aşağıdaki linklere tıklanabilir.
-
KamuSM 'nin Kamu Kurum ve Kuruluşları için tek kaynak olması;
2004/21 Sayılı Başbakanlık Genelgesi’ nde tüm kamu ve kuruluşlarının aynı kurumsal sertifika yapısı altında toplanmasını hedefleyen, sadece kamu kurum ve kuruluşlarına kurumsal sertifikaların oluşturulmasını ve sertifika yaşam çevriminin yönetilmesini sağlayacak Kamu Sertifikasyon Yapısının kurulması ve işletilmesi görev ve sorumluluğu TÜBİTAK Kamu Sertifikasyon Merkezine verilmiştir. 2006/13 sayılı Genelge ile bilgi sistemlerinde elektronik imza altyapısını kullanacak kamu kurum ve kuruluşları ihtiyaç duydukları sayıda nitelikli elektronik sertifika temin etmek üzere Kamu SM’ye ön başvuruda bulunacaklardır. Genelge ile ilgili ayrıntılı bilgi için http://www.kamusm.gov.tr/dokumanlar/mevzuat linkinden kanun, yönetmelik ve genelgelere ulaşabilirsiniz.
-
Teklif almadan satın alma süreçlerinin gerçekleştirilmesi;
2004/21 Sayılı Başbakanlık Genelgesi ile kamu kurumlarının elektronik imza ihtiyaçlarını karşılama görevi sadece Kamu Sertifikasyon Merkezine verilmiştir. 4734 Kamu İhale Kanunu’ nun 3 üncü Maddesinin e bendini dayanak göstererek 22 nci maddesinin b bendine göre alımlarınızı gerçekleştirebilirsiniz. b bendine göre hazırlamanız gereken Tek Kaynak Formuna ilgili açıklamalarımızı yazıp Kamu SM Web Sitesi ndeki birim fiyatlarımız ile Piyasa Araştırma Formunuzu da doldurabilirsiniz. http://www.kamusm.gov.tr/urunler/nitelikli_elektronik_sertifika/fiyatlandirma.jsp sayfasından fiyatlarımıza ulaşabilirsiniz.
e-İmza Uyum Değerlendirme Süreci
e-İmza Uyum Değerlendirme talebinde bulunacak firma/kurumların yapacakları işlemler aşağıdaki gibidir. Başvuru adımlarına tıklanıldığında her adımda yapılması gereken işlemlerle ilgili detaylara ulaşılabilir.
-
Evrakların Hazırlanması
Uyum Değerlendirmeden geçmek için başvuru yapan firma/kurumlar tarafından e-İmza Uyum Değerlendirme Talep Formu imzalı ve kurum kaşeli olarak hazırlanıp taratılarak bilgi[at]kamusm.gov.tr'ye e-posta ile gönderilmesi , asıllarının ise TÜBİTAK KAMU SM Gebze adresine gönderilmesi gerekir.
Uyum Değerlendirme için gerekli olan ücret KDV si ile birlikte Kamu SM Vakıfbank ve Ziraat Bankası Kurum Ödemeleri sayfalarından(Banka Şubeleri, İnternet Şube, Mobil Şube) veya Borç Sorgulama ve Ödeme sayfasından vergi kimlik numarası ile sorgulama yapılarak yatırılır.
Test için müşteri ofisinin zorunlu olduğu durumlarda firma/kurumun Ankara dışında olması durumunda en az iki TÜBİTAK BİLGEM Kamu SM personelinin ulaşım ve konaklama bedeli firma/kurum tarafından karşılanmalıdır.
-
Hazırlık paketinin gönderilmesi
Uyum Değerlendirme sürecinin başlatılabilmesi için sipariş işlemleri tamamlandıktan sonra kuruma Ön hazırlık paketi gönderilir.
-
Randevu alınması
Ön hazırlık süreci tamamlandıktan sonra kurum ile görüşüp uygun tarih belirlenerek değerlendirme işlemleri başlatılır.
TÜBİTAK Projeleri için e-İmza Başvuruları
Milli Eğitim Bakanlığı çalışanı iseniz başvuru yapmak için tıklayınız.
Diğer kurum çalışanı iseniz başvuru süreci için tıklayınız.
Milli Eğitim Bakanlığı Çalışanları e-İmza Başvuruları
Sertifika bedeli kurum tarafından karşılanacak ise başvuru yapmak için tıklayınız.
Sertifika bedeli kişi tarafından karşılanacak ise başvuru yapmak için tıklayınız.
Sağlık Bakanlığı Çalışanları e-İmza Başvuruları
Sertifika bedeli kurum tarafından karşılanacak ise başvuru yapmak için tıklayınız.
Sertifika bedeli kişi tarafından karşılanacak ise başvuru yapmak için tıklayınız.
Jandarma Genel Komutanlığı e-İmza Başvuruları
Sertifika bedeli kurum tarafından karşılanacak ise başvuru yapmak için tıklayınız.
Sertifika bedeli kişi tarafından karşılanacak ise başvuru yapmak için tıklayınız.
Üniversite Çalışanları E-İmza Başvuruları
Sertifika bedeli kurum tarafından karşılanacak ise başvuru yapmak için tıklayınız.
Sertifika bedeli kişi tarafından karşılanacak ise başvuru yapmak için tıklayınız.
İlgili sayfada hata almanız halinde kurum e-İmza sorumlunuz ile iletişime geçebilirsiniz.
Diğer Kurum Çalışanları e-İmza Başvuruları
Kamu SM Nitelikli Elektronik Sertifika (e-İmza) başvurularını kurumsal olarak yürütmektedir. Kamu çalışanları Nitelikli Elektronik Sertifika (e-İmza) başvurularını bağlı bulundukları kurum aracılığı/onayı ile Kamu SM'ye yapabilirler.
Ön Başvuruların Kamu SM’ye Gönderilmesi (Kurum e-İmza Sorumluları tarafından İşletilecek Süreç)
Kurumsal başvurularda kişilerin Nitelikli Elektronik Sertifika (e-İmza) ön başvuruları kurum tarafından görevlendirilen e-İmza sorumluları tarafından Kamu SM’ye gönderilmektedir. Sürecin detayları için tıklayınız.
Ön Başvurusu Yapılan Kişilerin e-İmza Başvurularını Tamamlaması
Ön başvuruları kurum e-İmza sorumluları tarafından yapılan kurum çalışanlarının Nitelikli Elektronik Sertifika (e-İmza) başvurularını tamamlamaları ve üretim için gerekli olan formların Kamu SM’ye ulaşması için yürütecekleri süreçtir. Sürecin detayları için tıklayınız.
Not: Sertifika bedeli kişi tarafından karşılanacak ise üretim sürecinin başlatılabilmesi için sayfada belirtilen yöntemlere göre ödeme yapılması gerekmektedir.
Ön Başvuruların Kamu SM’ye Gönderilmesi (e-İmza Sorumluları tarafından İşletilecek Süreç)
İlk Defa Başvuran Kurumlar veya Ek Başvuru Yapacak Kurumlar ilgili linklere tıklayarak başvuru süreçleri hakkında bilgi alabilirler.
-
İlk Defa Başvuran Kurumlar
Kamu SM’den ilk defa e-İmza talebinde bulunacak kurumların ön başvuru için yapacakları işlemler
-
Ek Başvuru Yapacak Kurumlar
Kamu SM’ye daha önceden başvurmuş, mevcut siparişi olan ya da yeni sipariş açtıracak olan kurumların yapacakları işlemler
İlk Defa Başvuran Kurum
Kurum, personellerinin e-İmza başvurularının toplanması, taleplerin Kamu SM’ye iletilmesi ve sertifikaları ile ilgili işlemlerin gerçekleştirilmesi için bir personeli e-İmza sorumlusu olarak görevlendirecektir. e-İmza sorumluları, e-İmza alacak kişiler için ön başvuru sürecini aşağıdaki şekilde yürütecektir:
Sürecin detayları için numaralandırılmış linklerin üzerine tıklayınız.
-
Ön Başvuru için evrakların hazırlanması
-
İlk defa NES almak için başvuru yapacak kurumların doldurması gereken iki adet evrak bulunmaktadır:
-
Kurumsal Taahhütname
- Kurumdaki imza yetkilisi kişi tarafından imzalanmış, her sayfasına paraf atılmış, mühürlü/kaşeli
-
e-İmza Sorumlusu Taahhütnamesi
- Kurumdaki imza yetkilisi kişi tarafından imzalanmış, her sayfasına paraf atılmış, mühürlü/kaşeli
-
Kurumsal Taahhütname
-
Bu formlar hazırlandıktan sonra işlemlerin hemen başlatılabilmesi için e-İmza sorumlusu tarafından taranmış form (2 adet form) bilgi[at]kamusm.gov.tr adresine e-posta ile (tek bir e-posta içerisinde) iletilmelidir.
-
Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından kurum ve sorumlu ile ilgili kayıtlar tamamladıktan sonra kuruma e-posta ile bilgi verilir. Bilgi verildikten sonra e-İmza Sorumlusu tarafından Kamu SM Online İşlemler üzerinden Yetkili İşlemleri menüsünü kullanılarak FRM.01.03 Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Listesi indirilerek dolduru-lur, kontrol edilir ve imzalanır (e-İmzalı veya çıktısını alarak ıslak imzalı).
-
İmzalı liste bilgi[at]kamusm.gov.tr adresine e-posta ile gönderilir. (Islak imzalı ise evrağın taratılmış hali).
Ayrıca orijinal evrakların da TÜBİTAK Kamu Sertifikasyon Merkezi TÜBİTAK Yerleşkesi Yeni İdari Bina P.K. 74 41470 Geb-ze/ Kocaeli adresine posta yolu ile gönderilmesi gerekir.
2004/21 sayılı Başbakanlık Genelgesi ile kamu kurumlarının elektronik imza ihtiyaçlarını karşılama görevi sadece Kamu Sertifikasyon Merkezi'ne verilmiştir. 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 3. maddesinin E bendini dayanak göstererek 22. maddenin B bendine göre satın almalar teklif almadan gerçekleştirilebilir. Detaylı açıklama için buraya tıklayınız. -
-
Kişilere ön başvuru için bilgilendirme yapılması
Kamu SM, Online İşlemler üzerinden doldurularak gönderilen FRM.01.03 Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Listesi'nde belirtilen kişiler için ön başvuru oluşturarak ilgili kişilerin e-posta adreslerine başvurularını tamamlamaları için yapılacak işlemlerle ilgili bilgilendirme gönderir.
-
Kişilerin e-İmza başvurusunu tamamlaması
Kişiler e-posta adreslerine gelen başvuru e-postasındaki adımları gerçekleştirerek Online İşlemler üzerinden başvuru formu doldurma işlemini tamamlar. Sürecin tamamlanması ile ilgili detaylı bilgi almak için tıklayınız.
-
Nitelikli Elektronik Sertifika (e-İmza)ların teslimatı
Kamu SM' ye ulaşan ıslak imzalı, e-İmzalı veya e-Onaylı NES Başvuru Formlarına istinaden Nitelikli Elektronik Sertifikalar üretilerek kurye ile personellerin başvuru formunda bildirdiği adreslerine gönderilir. Kişinin kendisine kimlik teyidi sonucunda teslim edilir.
-
Faturalandırma Süreci
Üretilen sertifikalar kuruma faturalandırılır. Kurum yasal süreç içerisinde Kamu SM Vakıfbank ve Ziraat Bankası Kurum Ödemeleri sayfalarından(Banka Şubeleri, İnternet Şube, Mobil Şube) vergi kimlik numarası ile sorgulama yaparak ilgili ödemeyi hesaba yatırır.
Ek Başvuru Yapacak Kurum
Kamu SM' ye daha önceden başvurmuş mevcut siparişi olan kurumların yapacakları işlemler aşağıdaki gibidir. Başvuru adımları daha önce kayıtlı olan e-İmza sorumlusu tarafından yürütülecektir:
-
Ön Başvuru için evrakların hazırlanması
Ek Başvuruda bulunacak kurumlar için süreç aşağıdaki gibidir:
- Elektronik imzası bulunan e-İmza Sorumlusu tarafından Kamu SM Online İşlemler üzerinden Yetkili İş-lemleri menüsü kullanılarak FRM.01.03 Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Listesi doldurulur, kontrol edilir ve imzalanarak bilgi[at]kamusm.gov.tr' ye gönderilir.
- e-İmza sorumlusunun e-İmzası yoksa, e-İmza Sorumlusu tarafından Kamu SM Online İşlemler üzerinden Yetkili İşlemleri menüsünü kullanılarak FRM.01.03 Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Listesi dol-durulur ve kontrol edilir. Listenin çıktısı alınarak e-İmza sorumlusu tarafından imzalanıp taratılmış hali ve .xls/.xlsx uzantılı Excel listesi tek bir e-postada hazırlanarak bilgi[at]kamusm.gov.tr'ye gönderilir.
Uyarı: Islak imzalı evrağın orijinalinin ise TÜBİTAK Kamu Sertifikasyon Merkezi TÜBİTAK Yerleşkesi Yeni İdari Bi-na P.K. 74 41470 Gebze/ Kocaeli adresine gönderilmesi gerekir.
-
Kişilere ön başvuru için bilgilendirme yapılması
Kamu SM, Online İşlemler üzerinden doldurularak gönderilen FRM.01.03 Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Listesi'nde belirtilen kişiler için ön başvuru oluşturarak ilgili kişilerin e-posta adreslerine başvurularını tamamlamaları için yapılacak işlemlerle ilgili bilgilendirme gönderir.
-
Kişilerin e-İmza başvurusunu tamamlaması
Kişiler e-posta adreslerine gelen başvuru e-postasındaki adımları gerçekleştirerek Online İşlemler üzerinden başvuru formu doldurma işlemini tamamlar. Sürecin tamamlanması ile ilgili detaylı bilgi almak için tıklayınız.
-
Nitelikli Elektronik Sertifika (e-İmza)ların teslimatı
Kamu SM' ye ulaşan ıslak imzalı, e-İmzalı veya e-Onaylı NES Başvuru Formlarına istinaden üretilen Nitelikli Elektronik Sertifikalar, kişinin seçtiği teslimat yöntemine göre kimlik teyidi yapılarak teslim edilir.
-
Faturalandırma Süreci
Üretilen sertifikalar kuruma faturalandırılır. Kurum yasal süreç içerisinde Kamu SM Vakıfbank ve Ziraat Bankası Kurum Ödemeleri sayfalarından(Banka Şubeleri, İnternet Şube, Mobil Şube) vergi kimlik numarası ile sorgulama yaparak ilgili ödemeyi hesaba yatırır.
Ön Başvurusu Yapılan Kişilerin e-İmza Başvurularını Tamamlaması
- Kamu SM Online İşlemler > NES > Bireysel İşlemler > Başvuru işlemleri > Başvurularım menüsü seçilerek açılan sayfada istenilen başvuruya tıklanır.
- Açılan ekranda tamamlanacak başvuru seçildikten sonra aşağıdaki ekrandan başvuru alanları doldurularak Devam butonuna tıklanır.
- Devam butonuna tıkladıktan sonra formu onaylamanız için seçenekler sunulur.
Not: Başvuruyu e-İmzalı/e-Onaylı veya Islak İmzalı tamamlamak için destek almak istiyorsanız aşağıdaki linklere tıklayarak talimat ve videolara ulaşabilirsiniz.
e-İmzalı/e-Onaylı Başvuru Talimatı, e-İmzalı/e-Onaylı Başvuru Yardım Videosu, Islak İmzalı Başvuru Talimatı ve Islak İmza ile Başvuru Yardım Videosu
- Daha önce e-Onay ile işlem yapılmaya onay verildi ise yukarıdaki gibi e-Onay sayfası açılır. Bu sayfada Nitelikli Elektronik Sertifika Sahibi Taahhütnamesi tıklanıp okunmalı, sonrasında onay kutucuğu işaretlenip e-Onay butonuna tıklanarak işleme devam edilmelidir.
- Daha önce e-Onay ile işlem yapılmaya onay verilmedi ise;
- Kişiye ait geçerli bir Nitelikli Elektronik Sertifika (e-İmza) varsa e-İmza ile Onayla butonuna tıklayarak işlem tamamlanabilir. İşleminiz tamamlandığında başvuru formu anında sistemlerimize yansımaktadır.
- Başvuruyu ıslak imzalı tamamlamak için, Islak İmza ile Onaylamak için Formu İndir butonuna tıklanarak açılan sayfadaki talimatlar okunur, form indirilir ve imzalanarak ekranda belirtilen teslimat adresine posta yoluyla gönderilir.
Onaylama işleminden sonra sürecinizi yine Kamu SM Online İşlemler > NES > Bireysel İşlemler > Başvuru işlemleri > Başvurularım sayfasından takip edebilirsiniz.