-
E-İMZA
(NES) - MOBİL NES
- MALİ MÜHÜR
- ZAMAN DAMGASI
- SSL
- KART OKUYUCU
- UYUM DEĞERLENDİRME
- ELEKTRONİK MÜHÜR VE KURUMSAL ŞİFRELEME
- İMZAGER KURUMSAL
Açıklama
Yukarıdaki butonlara tıklayarak istediğiniz ürün veya hizmet ile ilgili sıkça sorulan sorular ve cevaplarına ulaşabilirsiniz.
MALİ MÜHÜR
Ara-
Mali mühür başvuru süreci nasıl ilerlemektedir?
http://mm.kamusm.gov.tr/surecler/#basvuru_sureci sayfasından bilgi alabilirsiniz.
-
Mali Mühür başvurusu nasıl yapacağım? (Sertifika sürem dolacak, yenileme nasıl yaparım?)
http://mm.kamusm.gov.tr/surecler/#basvuru_sureci sayfasından başvuru ile ilgili bilgi alabilirsiniz.
-
Mali Mühür başvurusu yaptım durumu nedir?
https://onlineislemler.kamusm.gov.tr sayfası üzerinden e-devlet ile kimlik doğrulama yaparak süreci takip edebilirsniz.
-
Mali Mühür Sertifikamı kuryeye verdiniz mi? /kuryem neden gelmedi?
Mali Mühür Sertifikası kuryeye verildiğinde başvuru sırasında bildirilen e-posta adresine ve cep telefonuna kuryeye verildiğine dair mail ve sms gönderilmektedir. Ayrıca https://onlineislemler.kamusm.gov.tr sayfasından da takip edebilirsiniz.
-
Mali Mühür sertifikamın şifresi kilitlendi ne yapmalıyım?
https://onlineislemler.kamusm.gov.tr sayfasından giriş yaparak PIN Oluşturma/Kilit çözme menüsü üzerinden yeni şifre belirleyebilirsiniz.
-
Mali Mühür sertifikamı nasıl kullanacağım? / sürücüleri nasıl kuracağım?
http://mm.kamusm.gov.tr/surecler/aldim_ne_yapmaliyim/ sayfasından bilgi alabilirsiniz.
-
Sürücü kurulumunda kart okuyucum ACR39 web sayfanızda ACS39 olarak görünüyor. Doğru sürücüye nereden ulaşabilirim?
http://www.kamusm.gov.tr/islemler/surucu_yukleme_servisi/ sayfasından bilgi alabilirsiniz.
-
Mali mühür sürücülerini kurdum sertifikamı görmüyor/çalışmıyor ne yapmalıyım?
Yüklemiş olduğunuz Akis programına giriş yaparak bununla beraber web sayfamız üzerinde bulunan Kaşif programını indirip her iki alanın ekran görüntülerini bilgi[at]kamusm.gov.tr adresine gönderiniz.
Ekran görüntülerinize ve yapılacak kontrollere istinaden eğer Kamu SM kaynaklı bir hata tespit edilirse ücretsiz olarak yeni sertifika üretimi yapılacaktır. Sertifika teslimatı öncesinde ücretli ve ücretsiz teslimat yöntemleri hakkında tarafınıza bilgilendirme yapılacaktır.
-
Mali mühürüm geldi, şifremi nasıl öğrenebilirim?
https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/ sayfasından PIN oluşturma/Kilit Çözme menüsünü kullanarak PIN Oluşturma işlemi yapabilirsiniz.
-
Mali Mühürüm kilitlendi, nasıl çözebilirim?
• Şifre kilitlendi ise https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/ adresinden sisteme giriş yapınız.
• E-devlet ile kimliğinizi doğruladıktan sonra açılan ekranda Vergi Kimlik/ TC Kimlik Numaranızı, Resimdeki Yazıyı ve Güvenlik Sözcüğünüzü (Güvenlik sözcüğü, başvuru sahibinin, başvuru formunu doldururken belirlemiş olduğu bir yetkilendirme parametresidir) giriniz. Güvenlik sözcüğünü unutan veya kayıp eden başvuru/sertifika sahibi Güvenlik Sözcüğümü Unuttum butonuna tıklayarak güvenlik sözcüğünü yenileyebilir.
• PIN Oluşturma ve Kilit Çözme menüsüne tıklayınız.
• Ardından açılan ekrandaki açıklamaları dikkatlice okuyarak talimatları yerine getiriniz.
almamanız için 32 bit java kurulu olması gerekmektedir. 32 bit Java 7 u 50 ve üstü bir versiyonun kurulu olduğu bir bilgia. 1.maddedeki linke tıklayarak KamuSMmalimuhurUygulamasi.jnlp Uygulaması'nı bilgisayarınıza indiriniz.
b. Bu ekrandaki doğrulama kodunu "Doğrulama Kodunu kopyalamak için buraya tıklayınız” yazısına tıklayarak kopyalayınız.
c. Bilgisayarda yüklü java sürümü güncel değilse java update uyarısı verebilir Later diyerek uyarı geçilebilir yada update işleminden sonra devam ediniz.
d. E-İmza Uygulaması'nı açılması bekleyiniz.
• Uygulama açıldıktan sonra Mali Mühür Elektronik Sertifika İşlemleri sayfasından aldığınız doğrulama kodunu uygulamadaki ilgili alana yapıştırınız ve İleri butonuna tıklayınız.
• Kilit Çözme Bilgilendirme alanındaki talimatları dikkatlice okuyarak eksiksiz takip ediniz. Yeni PIN Kodu ve Yeni PIN Kodu(Tekrar) alanlarına belirlediğiniz PIN Kodunu girdikten sonra PIN Kodunu Değiştir butonuna tıklayınız.
• Tarayıcıdaki sayfada işleminiz tamamlandı onayını aldıktan sonra işleminiz sonuçlanmıştır.
-
Mali mühür güvenlik sözcüğümü bilmiyorum/yenileyemiyorum ne yapmalıyım?
https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/ sayfasından sisteme giriş yaparak Güvenlik Sözcüğümü Unuttum linkine tıklayıp işlem yapabilirsiniz.
Not: Mail adresinize gönderilecek link tek kullanımlıktır. -
Mali mühür işlemleri için mail adresimi bilmiyorum ne yapmalıyım?
444 5 576 numaralı Kamu SM Çağrı Merkezi numarasını arayarak öğrenebilirsiniz.
-
Mali Mühür başvurusundaki HSM’in Akıllı Kart tan farkı nedir?
HSM cihazları genelde büyük ve dağınık yapıda olan firmalar tarafından kullanılmaktadır. HSM cihazı akıllı karta göre daha hızlı ve fazla işlem yapabilen fakat maddi olarak akıllı karta göre pahalı olan cihazlardır.
Kurumların HSM Cihazı Tercih Etme Sebepleri;
- İmzalama işleminin birden fazla kişi tarafından ve farklı bilgisayarlardan yapılması,
- Dağıtık şube yapısı olması ve bu şubelerden de e-fatura kesilmesi,
- Dakikada 120 ve üzeri e-fatura kesilmesi.
-
Mali mühür işlemleri için mail adresimi bilmiyorum ne yapmalıyım?
https://sanalpos.kamusm.gov.tr/index.jsf adresi üzerinden başvuru sırasında giriş yaptığınız VKN/TCKN bilginizi girerek borcunuzu görebilir ve kredi kartı/banka kartı ile ödeme yapabilirsiniz.
-
Mali mühür başvurusu yaptım fakat ödeme neden çıkmadı?
Başvurunuzu HSM olarak seçmiş olabilirsiniz, bu sebeple ödemeniz çıkmamıştır. HSM olarak alım yapmayacaksanız tekrar başvuru yaparak başvuru türünüzü Akıllı Kart olarak seçebilirsiniz.
-
Mali mühür başvurusu ve ödemesi yapıldı, üretim ne zaman gerçekleşecek?
https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/ sayfası üzerinden e-devlet ile kimlik doğrulama yaparak süreci takip edebilirsiniz.
-
Unvan/VKN değişikliği olduğunda ne yapılmalıdır?
Yeniden Mali Mühür Sertifikası başvurusunda bulunulmaldır. Başvuru için http://mm.kamusm.gov.tr/surecler/#basvuru_sureci/ sayfasından bilgi alabilirsiniz.
-
Mali mühür başvurusunda 'Web sorgu ve oturum süresi dolmuştur' hatası alıyorum?
Aşağıdaki adımları kontrol ederek işleminizi tekrarlayabilirsiniz. Aynı zamanda E-Fatura / E-Defter portalları ile ilgili tüm detaylı bilgi için GİB ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.
Oturum süresi dolmuştur hatası ile ilgili genel bir sıkıntı bulunmamaktadır.
Aşağıdaki durumları kontrol edebilirsiniz.
- Web sayfamızda hata almamanız için 32 bit java kurulu olması gerekmektedir. 32 bit Java 7 u 50 ve üstü bir versiyonun kurulu olduğu bir bilgisayarda deneyiniz.
- İşlem yaptığınız bilgisayarın saatinin doğru olduğunu kontrol ediniz.
- Java cache ve tarayıcınızın geçmişini temizleyerek deneyiniz.
Sorun devam ederse gerekirse farklı bilgisayar ve farklı tarayıcılar ile işlem yapmayı deneyiniz.
-
E-Fatura başvurusunda sertifikalarıma erişemiyorum.
İnternet tarayıcınızın geçmişini ve cachelerini temizleyerek tekrar deneme yapmalısınız. Ayrıca e-imza Uygulaması'nı kullanarak başvuru işlemini gerçekleştirebilmeniz için, arasintegration2way.kamusm.gov.tr adresine erişimin açık olması gerekmektedir. Bu adresin güvenlik duvarından engellenmemesi gerekmektedir. Not: Adres internet sayfası değildir. İnternet tarayıcısından görüntüleyebileceğiz bir sayfa çıkmayacaktır.
-
Mali Mühür Sertifikasını kimler teslim alabilir?
- Başvuru sırasında belirtilen şirket yetkilisi,
- Şirket yetkilisinin tam vekalet (noter onaylı) verdiği kişiler,
- İmza sirkülerinde ismi olan şirket yetkilerinden birince yazılmış bir teslimat dilekçesi imza sirküleri ile birlikte mail ortamında bilgi[at]kamusm.gov.tr adresine gönderildiğinde dilekçe de ismi belirtilen kişiye,
-
Kurye bilgilerimi nasıl öğrenebilirim? (Gönderi nerede, barkod bilgisi, kurye iletişim )
https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/ sayfası üzerinden e-devlet ile kimlik doğrulama yaparak süreci takip edebilirsniz.
-
Mali Mühür başvurusu sırasında belirttiğim adreste değilim adresimi nasıl değiştirebilirim?
bilgi[at]kamusm.gov.tr ye teslimatın yapılması gereken adresi, Gerçek Kişi için TC Kimlik numarası, Tüzel kişi için Vergi Kimlik Numarası, firma ünvanını ve adreste kimin teslim alacağını belirterek e-posta gönderdiğinizde kurye tarafından adres değişikliği yapılacaktır. Fakat değiştirilen adreste şirket yetkilinizin veya tam vekalet verdiği bir kişinin veya dilekçe ile teslimat istediyseniz ilgili evraklarda adı geçen kişinin hazır olması gerekmektedir.
-
Online başvuru yapamıyoruz. (Şirket sahibi yabancı uyruklu ya da Adi Ortaklık firması)
Online mali mühür başvurusu yapamayan, şirketi temsile yetkili olan kişilerin yabancı olduğu kurumlar (%100 yabancı ortaklı kurumlar), Adi ortaklıklar, Kooperatifler, Fonlar, OSB ve Kollektif Şirketler ile MERSİS sisteminde şirket bilgileri güncel olmayan veya güncel olduğu halde sıkıntı yaşamaya devam eden mükelleflerin aşağıda belirtilen adreste yer alan belgeleri; Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) adresine göndererek yazılı olarak "Mali Mühür başvurusu"nda bulunmalıdır.
GİB üzerinden Mali Mühür Başvuruda bulunurken, yapılması gereken işlemleri ve istenilen belgeleri http://forum.efatura.gov.tr/ sitesindeki 25572 nolu sorunun cevabında detaylı olarak bulabilirsiniz.
-
Başvuru sırasında belirttiğimiz adresimiz değişti ne yapmalıyız?/adresimizi nasıl güncelleyebiliriz?
444 5 576 numaralı telefonu arayarak değiştirebilirsiniz.
-
Mali Mühür başvurusu sırasında hangi teslimat yöntemini seçmeliyim?
Mali Mühür Sertifikası başvuru sırasında kurye tarafından teslimat veya kurye şubesine teslimat yöntemini seçilebilirsiniz. Kurye tarafından teslimat seçildiğinde ilgili teslimat başvuru sırasında girilen adrese şirket yetkilisi veya şirket yetkilisinin tam vekalet (noter onaylı) verdiği kişilere yapılacaktır. Eğer kurye şubesine teslimat seçilirse gönderiniz seçilen kurye şubesine teslim edilecek ve tarafınıza sms/e-posta ile bilgi verilecektir. Şubeye teslim edildikten sonra şirket yetkilisi veya şirket yetkilisinin tam vekalet (noter onaylı) verdiği kişiler tarafından 10 iş günü içerisinde teslim alınabilecektir.
-
Mali Mühür Sertifikamı hangi şubelerden teslim alabilirim?
Mali Mühür Sertifika başvurusu sırasında teslimat yöntemi AGT Kurye Teslimat Noktası seçilmesi durumunda sertifikanızı teslim alabileceğiniz kurye şubeleri için tıklayınız.
Mali Mühür Sertifika başvurusu sırasında teslimat yöntemi PTT Hızlı Teslimat Noktası seçilmesi durumunda sertifikanızı teslim alabileceğiniz PTT şubeleri için tıklayınız.
-
Başvuru sırasında Teslimat Yöntemi olarak ne seçtiğimi hatırlamıyorum ne yapmalıyım?
https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/ adresine giriş yaparak Başvuru Durum Sorgulama menüsünden başvurunuzla ilgili detaylara ulaşabilirsiniz.
-
Başvuru sırasında Teslimat Yöntemi olarak “Şubeden Teslim” veya “Adresime Teslim” seçtim. Değişiklik yapabilir miyim?
Başvuru sonrasında teslimat yönteminde değişiklik yapılamamaktadır.
-
Test mali mühür süreci nasıl ilerlemektedir?
Test mali mühür sertifika başvuru ve fiyatları hakkında detaylı bilgi için bilgi[at]kamusm.gov.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.
-
Mali mühür sertifikaları neden 3 yıllık üretilmektedir?
Kamu SM’ye ve sertifika sahibine ait anahtar çiftlerinin kullanım süresi ESHS olarak uymakta olduğumuz uluslararası standartlar ve yasal mevzuatlara göre belirlenir. Bu süreler belirlenirken de algoritma ve anahtar uzunluğunun kriptografik gelişmeler ışığında güvenle kullanılabileceği süreler baz alınır.
E-İMZA(NES)
Ara-
İlk defa başvuru yapacak kurumlar için süreç nasıl işletilmektedir?
https://www.kamusm.gov.tr/basvurular/nes adresinden Diğer Kurum Çalışanları e-İmza Başvuruları > Ön Başvuruların Kamu SM’ye Gönderilmesi (Kurum e-İmza Sorumluları tarafından İşletilecek Süreç) > İlk Defa Başvuran Kurumlar adımlarını takip edebilirsiniz.
-
Kurum e-İmza Sorumlusuyum, ne yapmalıyım?
https://www.kamusm.gov.tr/basvurular/nes adresinden Diğer Kurum Çalışanları e-İmza Başvuruları > Ön Başvuruların Kamu SM’ye Gönderilmesi (Kurum e-İmza Sorumluları tarafından İşletilecek Süreç) adımlarını takip edebilirsiniz.
-
Kurum e-İmza Sorumlusu değişikliği nasıl yapılır?
Kurum e-İmza Sorumlusu Taahhütnamesini doldurarak imzalı ve mühürlü olarak bilgi[at]kamusm.gov.tr adresine mail gönderilmesi aslının da TÜBİTAK Kamu Sertifikasyon Merkezi TÜBİTAK Yerleşkesi Yeni İdari Bina P.K. 74 41470 Gebze/ Kocaeli adresine posta yolu ile gönderilmesi gerekir.
-
Kurum e-imza sorumluları kullanıcıların Kayıp/çalıntı, Donanım Arızası, Ad-Soyad değişikliği gibi durumlarda başvuru listesinde hangi başvuru türünü seçmeli?
Güncel listede “İlk Başvuru” ve “Yenileme” harici tüm talepler “Diğer” başvuru türü ile alınacaktır. Diğer başvuru türünde kişilerin sertifikaları iptal edilmemekte ve üretildiği an aktif olmaktadır. Gerekli durumlarda sertifikanın askı veya iptal işlemleri KAMU SM Online İşlemler adresinden ya da 444 55 76 numaralı çağrı merkezimiz aracılığı ile gerçekleştirilmelidir. Sertifika iptal sorumluluğu tamamen kullanıcıya aittir.
-
E-imza almak istiyorum? Ne yapmalıyım?
Başvuru süreci için https://www.kamusm.gov.tr/basvurular/nes adresini ziyaret edebilirsiniz.
-
Ödeme işlemini nasıl yapabilirim?
https://sanalpos.kamusm.gov.tr/index.jsf sayfasından borç durumunuzu sorgulayabilir ve ödeme yapabilirsiniz.
Vakıfbank ve Ziraat Bankası'nın aşağıda belirtilen kanallarından da ilgili siparişinize ait borcunuzu sorgulayarak ödeme yapabilirsiniz. Aşağıdaki kanallardan yapılan ödemeler sistemimize 1 iş günü sonrasında yansımaktadır.
-
IBAN bilginizi alabilir miyim?
https://sanalpos.kamusm.gov.tr/index.jsf üzerinden VKN veya TCKN girerek borcunuzu görebilir ve kredi kartı ile ödeme yapabilirsiniz.
-
E-imza başvurusu sırasında hangi teslimat yöntemini seçmeliyim?
E-imza başvurusu sırasında kurye tarafından adrese teslimat, kurye şubesine teslimat ya da Ankara/Gebze Teslimat Noktası seçeneklerinden birini seçebilirsiniz. Kurye tarafından teslimat seçildiğinde ilgili teslimat başvuru sırasında girilen adreste tarafınıza kimlik teyidi sonrasında yapılacaktır. Eğer kurye şubesine teslimat seçilirse gönderiniz seçilen kurye şubesine teslim edilecek ve tarafınıza sms/e-posta ile bilgi verilecektir. Şubeye teslim edildikten sonra 15 iş günü içerisinde teslim alabilirsiniz.
-
Kurye bilgilerimi nasıl öğrenebilirim? (Gönderi nerede, barkod bilgisi, kurye iletişim )
https://onlineislemler.kamusm.gov.tr sayfası üzerinden e-devlet ile kimlik doğrulama yaparak süreci takip edebilirsiniz.
-
Güvenlik sözcüğümü unuttum. Ne yapmalıyım?
https://onlineislemler.kamusm.gov.tr sayfası üzerinden e-devlet ile kimlik doğrulama yaparak ilgili menüden işleminizi yapabilirsiniz.
-
Sertifikam kilitlendi ne yapmalıyım?
http://www.kamusm.gov.tr/dokumanlar/yonergeler/nes/nes_kilit_cozme/ sayfasından yardım alabilirsiniz.
-
Sürücü kurulumunu nasıl yapabilirim?
http://www.kamusm.gov.tr/islemler/surucu_yukleme_servisi/ ekranında kullandığınız işletim sistemi, kart okuyucu ve kart seçeneklerini seçerek sürücü indirme sayfasına geçebilir, ilgili ekrandan sürücüleri indirerek bilgisayarınıza kurabilirsiniz.
-
Sürücü kurulumunda kart okuyucum ACR39 web sayfanızda ACS39 olarak görünüyor. Doğru sürücüye nereden ulaşabilirim?
http://www.kamusm.gov.tr/islemler/surucu_yukleme_servisi/ sayfasından bilgi alabilirsiniz.
-
E-imza mı kaybettim, nasıl başvuruda bulunabilirim?
Başvuru süreci için https://www.kamusm.gov.tr/basvurular/nes adresini ziyaret edebilirsiniz.
-
Soyadı değişikliğim oldu nasıl yeni e-İmza başvurusunda bulunabilirim?
Başvuru süreci için https://www.kamusm.gov.tr/basvurular/nes adresini ziyaret edebilirsiniz.
-
E-Onaylı başvuru yaptım , işlemim tamamlandı mı?
https://onlineislemler.kamusm.gov.tr sayfası üzerinden e-devlet ile kimlik doğrulama yaparak süreci takip edebilirsiniz.
-
Sertifikamın bitiş tarihini nasıl öğrenebilirim?
https://onlineislemler.kamusm.gov.tr sayfası üzerinden e-devlet ile kimlik doğrulama yaparak sertifika listele menüsünden sertifikalarınızı görebilirsiniz.
-
Kart okuyucum bozuldu ne yapmalıyım?
444 5 576 numaralı telefondan Çağrı Merkezimize ulaşarak veya bilgi[at]kamusm.gov.tr adremize e-posta göndererek kart okuyucunuzun kontrol edilmesini sağlayabilirsiniz. Kontrol sonucu sizlere çağrı esnasında veya e-posta ile çözüm sunulacaktır.
-
Başka bir görevli benim yerime sertifikamı teslim alabilir mi?
5070 sayılı E-imza Kanununa göre Elektronik Sertifikalar bizzat kişinin kendisine teslim edilmelidir. Bu yüzden başkasına teslimat yapılamamaktadır.
-
İkinci bir sertifikaya ihtiyacım var nasıl temin edebilirim ve en fazla kaç tane sertifikaya sahip olabilirim?
Başvuru süreci için https://www.kamusm.gov.tr/basvurular/nes adresini ziyaret edebilirsiniz.
-
VPN/Logon nedir? Ücretli midir?
Ücretlidir. Logon sertifikaları Windows sistemlere sertifika ile llogin olmanızı sağlar. VPN sertifikası ise Sanal Özel ağlara(VPN -Virtual Private Network) sertifikanız ile bağlanmanızı sağlar.
-
Güvenlik sözcüğünü unuttum butonuna tıkladım fakat mail düşmedi. Hangi mail adresim kayıtlı görünmektedir?
444 5 576 numaralı çağrı merkezimiz üzerinden kayıtlı e-posta adresinizi öğrenebilirsiniz.
-
Güvenlik sözcüğümü yenilemeye çalıştığımda Kimlik Veri tabanında bulunamadı hatası alıyorum?
Güvenlik sözcüğü için mail adresinize gönderilen linkler tek kullanımlıktır. Birden fazla kez linke tıklandığından bu hata ile karşılaşılmaktadır. Yeni link ile işlemi tekrarlamanız gerekmektedir.
-
Hatalı giriş sayısı aşıldı. Ne yapmalıyım?
444 5 576 numaralı çağrı merkezimizi arayabilirsiniz.
-
E-imzamı nasıl iptal edebilirim?
https://onlineislemler.kamusm.gov.tr sayfası üzerinden e-devlet ile kimlik doğrulama yaparak Sertifikamı İptal Et menüsünden işleminizi yapabilirsiniz.
MOBİL NES
Ara-
Mobil imza başvurusuna bulunmak istiyorum ne yapmalıyım?
Kurumunuzun e-imza sorumlusu ile iletişime geçerek adınıza Mobil İmza siparişi açılmasını talep edebilirsiniz. Kamu SM başvuru süreci tamamlandıktan sonra mobil operatörünüz ile görüşerek Mobil İmza kullanımı ile ilgili başvuru süreçlerinizi başlatabilirsiniz..
-
Mobil imza sertifikamın bitiş tarihini nasıl öğrenebilirim?
444 5 576 numaralı çağrı merkezimiz üzerinden veya bilgi[at]kamusm.gov.tr adresine e-posta göndererek öğrenebilirsiniz.
-
Mobil İmza sertifikası kaç yıllık alınabilir?
1 , 2 ve 3 yıllık Mobil İmza üretimi yapılmaktadır.
-
Mobil İmza sertifikamı hangi alanlarda kullanabilirim?
Mobil İmza sertifikanızı;
E-Devlet uygulamaları (Adli Sicil Kaydı, Dava Dosyası Sorgulama, Araç Kaydı Sorgulama vs.)
Elektronik Kamu Alımları Platformu,
Kamu İhale Kurumu,
Bakanlık Uygulamaları (UYAP, e-Çevre izini, Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihazlar Kurumu)
ve banka girişleri gibi uygulamalarda kullanabilirsiniz.
-
Hangi mobil operatörler ile çalışıyorsunuz?
Mobil NES hizmetinden faturalı TURKCELL, TÜRK TELEKOM, VODAFONE ve faturasız TURKCELL müşterileri yararlanabilmektedir.
-
Mobil İmza ile neler yapabilirim?
Mobil İmza ile bireysel başvuru gerektiren işlemler ve sanal ortamda bulunan belgeleri; elektronik ortamda, kurumlara gitmeden, tek şifre ile güvenli bir şekilde sıra beklemeden imzalayabilirsiniz. Çeşitli e-Devlet uygulamalarından, banka girişlerine kadar birçok platformda ıslak imza ile eş değer hukuki sonuçlar doğuran imzanızı SIM kart aracılığıyla atabilirsiniz.
-
Mobil İmza sertifikamı başkası kullanabilir mi?
Mobil İmza servisi ile yapacağınız tüm imzalama işlemlerinin kanuni sorumluluğu Nitelikli Elektronik Sertifika sahibine yani size aittir. Dolayısıyla başka bir kullanıcının servisi kullanması durumunda yapılacak tüm imzalama işlemlerinin kanuni sonuçlarından siz sorumlu olursunuz.
ZAMAN DAMGASI
Ara-
E-Fatura için aldığımız Zaman Damgasını e-Defter için de kullanabilir miyim?
Evet, Zaman Damgasını tüm belgelerde kullanabilirsiniz.
-
Zaman Damgasının süresi ne zaman biter?
Zaman Damgası kontör bazlı bir yazılımdır. Kontör miktarınız tükenene kadar kullanabilirsiniz.
Zaman Damgasında süre sınırı bulunmamaktadır. -
Zaman Damgasını her belgede kullanabilir miyim?
Zaman Damgası belli bir ürün için üretilmemiştir, her belgede kullanabilirsiniz.
-
Her damgalamada kaç kontör düşmektedir? Paraflarda da kontör düşmekte midir?
Bu durum kullanmakta olduğunuz uygulama ile ilgilidir. EBYS firmanızdan veya uygulamanızı yazan firmadan konu hakkında bilgi alabilirsiniz.
-
Zaman Damgasına nasıl başvururum?
https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/basvurular/zd/ sayfasından bilgi alabilirsiniz.
-
Zaman Damgasına nasıl kontör eklerim?
https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/basvurular/zd/ sayfasından bilgi alabilirsiniz.
-
En az kaç kontör alabilirim?
En az 10.000 kontör alabilirsiniz.
-
Ödemeyi nasıl yapabilirim?
1.Başvuru yapıldıktan sonra, başvurunun son ekranında verilen bilgilere göre https://sanalpos.kamusm.gov.tr/index.jsf sayfasından ödemeler gerçekleştirilir. Sanal POS ile yapılan ödemeler yaklaşık 5 dakika içerisinde sistemimize yansımaktadır.
Diğer ödeme kanalları;
Vakıfbank ve Ziraat Bankası'nın aşağıda belirtilen kanallarından ilgili siparişinize ait borcunuzu sorgulayarak ödeme yapabilirsiniz. Aşağıdaki kanallardan yapılan ödemeler 1 gün sonrasında sistemimize yansımaktadır.
Banka Banka Şubesiİnternet ŞubesiMobil ŞubeATMÇağrı MerkeziVAKIFBANK ✔✔✔✔✔ZİRAAT BANKASI ✔✔✔--
2. Ürün ve hizmet bedeli Kamu SM hesabına geçtikten sonra talep edilen kontör hesaba eklenir. -
Zaman Damgası yetkili ve/veya parola güncellemek istiyorum ne yapmalıyım?
https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/urunler/zaman_damgasi/yetkili_parola_guncelleme.jsp sayfasından bilgi alabilirsiniz.
-
Zaman Damgası hesap şifremi unuttum ne yapmalıyım?
https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/urunler/zaman_damgasi/yetkili_parola_guncelleme.jsp sayfasından bilgi alabilirsiniz.
SSL
Ara-
SSL sertifikası nedir?
SSL (Secure Sockets Layer) sertifikası, web tarayıcı üzerinden kullanıcı ve sunucu arasında şifrelenmiş güvenli veri iletişimini sağlayan internet protokolüdür.
-
SSL sertifikası çeşitleri nelerdir?
Standart SSL: Tek bir alan adı için güvenli iletişim sağlayan en basit SSL sertifikasıdır. (Örnek: kamusm.gov.tr)
Joker (Wildcard) SSL: Aynı alan adı altında çalışan sınırsız sayıda alt alan adı ve sunucu için kullanılabilen SSL sertifikasıdır (Örnek: *.kamusm.gov.tr için alınan wildcard SSL sertifikası mail.kamusm.gov.tr, yazilim.kamusm.gov.tr, mm.kamusm.gov.tr, vb. alt alan adlarını kapsar). Joker SSL sertifikası ikinci seviye alt alan adları için kullanılamaz (Örnek: test.mail.kamusm.gov.tr).
SAN (Subject Alternative Name) SSL: Birden fazla sunucu üzerinde çalışan çok sayıda alan adı veya alt alan adı için kullanılabilen SSL sertifikasıdır. Sertifikalandırılacak diğer alan adları sertifikanın içindeki “Subject Alternative Name” alanına yazılır (Örnek: kamusm.gov.tr, tubitak.gov.tr, bilgem.tubitak.gov.tr, vb.).
-
SSL sertifikasına nasıl başvururum?
http://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/basvurular/ssl/ sayfasından süreci takip edebilirsiniz.
-
SSL sertifikasını kimler alabilir?
Kamu SM sadece kamu kurumlarına OV SSL hizmeti vermektedir. Bu sebeple başvuru yapacak kurumların talepte bulunacakları alan adları uzantılarına kısıtlama getirilmiştir. Sertifika verilecek alan adları uzantıları “gov.tr, k12.tr, pol.tr, mil.tr, tsk.tr, kep.tr, bel.tr, edu.tr, org.tr’’ olarak belirlenmiştir. Bunların dışındaki alan adları için SSL hizmeti verilememektedir.
-
Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından verilen SSL sertifikası hangi internet tarayıcıları ile uyumludur?
Windows, Mac OS 10.14.2+, IOS 12.1.1+, Linux Ubuntu, Pardus (Debian 17.2+) ve Android 8.1+ işletim sistemlerinde çalışan,
- Mozilla Firefox (v56.0+),
- Google Chrome,
- Internet Explorer,
- Microsoft Edge,
- Opera,
- Yandex,
- Safari
- 360 Browser
tarayıcıları ile uyumlu olarak çalışmaktadır.
-
Kamu Sertifikasyon Merkezi’nden .txt uzantılı gelen SSL sertifikamı .cer/.crt formatlarına çevirmem gerekiyor, ne yapmalıyım?
Kamu SM tarafından üretilen SSL sertifikaları BASE 64 ASCII kodlanmış (PEM) olarak .txt uzantılı dosya içerisinde gönderilmektedir. Dosya uzantısını, dosyayı yeniden adlandırarak .cer veya .crt formatına çevirebilirsiniz.
-
SSL sertifikamı sunucuya yüklemek için güven zinciri dosyası oluşturmam gerekiyor, ne yapmalıyım?
Bazı sunucular, SSL sertifikasının PEM formatında zincir olarak (bundle dosyası) yüklenmesini beklemektedir. Sertifika güven zinciri dosyası oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Tarafınıza .txt uzantılı olarak gönderilen SSL sertifikasını metin editörü yardımıyla açınız.
- İçerisinde sırasıyla Kamu SM alt kök ve kök sertifikalarının yer aldığı dosyayı metin editörü yardımıyla açınız.
- Boş bir metin dosyası oluşturunuz.
- Aşağıda yer alan örnekteki gibi sertifikaları boş dosya içerisine sırasıyla kopyalayarak dosyayı kaydediniz.
-----BEGIN CERTIFICATE-----
Not: Zincirdeki sertifika sıralaması sunucuya göre farklılık gösterebilir.
SSL Sertifikasının Base64 ASCII Kodlanmış (PEM) Hali
-----END CERTIFICATE-----
-----BEGIN CERTIFICATE-----
Alt Kök Sertifikasının Base64 ASCII Kodlanmış (PEM) Hali
-----END CERTIFICATE-----
-----BEGIN CERTIFICATE-----
Kök Sertifikasının Base64 ASCII Kodlanmış (PEM) Hali
-----END CERTIFICATE-----
-
“Base64” formatında oluşturulan .csr (Certificate Signing Request) dosyasını “Der” formatına nasıl çevirebilirim?
Bu formatlarla ilgili Kamu Sertifikasyon Merkezi’nin sunduğu bir “converter” bulunmamakla birlikte internet üzerinde çok sayıda online/offline converter bulabilirsiniz.
-
Joker (Wildcard) SSL sertifikamı diğer alt alan adlarının sunucularına nasıl yükleyebilirim?
SSL sertifikanızı alan adının sunucusuna yükledikten sonra bu sunucudan çekeceğiniz (export) PFX veya P12 uzantılı PKCS#12 dosyasını diğer sunucularınıza yükleyebilirsiniz (import).
-
Joker olmayan SSL sertifikamı alan adımın yedek sunucusuna da yükleyebilir miyim?
SSL sertifikanızı alan adının sunucusuna yükledikten sonra bu sunucudan çekeceğiniz (export) PFX veya P12 formatındaki PKCS#12 dosyasını diğer sunucularınıza yükleyebilirsiniz (import).
-
SSL istek dosyasını nasıl oluşturabilirim?
SSL sertifikası istek dosyası oluştururken SSL İstek Dosyası Oluşturma Rehberi dokümanından faydalanabilirsiniz. Bu rehberde yer alan bilgiler öneri niteliğindedir. SSL Sertifikası istek dosyasının oluşturulması kullanılan internet sunucusuna göre değişkenlik gösterdiğinden talepte bulunan kurumun sorumluluğundadır. İstek dosyası oluşturulurken dikkat edilmesi gereken noktalar:
- Oluşturulan anahtarların güvenli bir şekilde saklanmasının sorumluluğu başvuru sahibi kuruma aittir. Anahtarların silinmesi durumunda yeniden üretim yapılması gerekmektedir.
-
İstek dosyası oluşturulurken ilgili alanların başvuru formu ve taahhütnamesinde yer alan bilgilerle aynı olmasına dikkat edilmesi gerekmektedir. Başvuru formu ve taahhütnamede yer alan “Kurum Yasal Adı/Unvanı” alanı “Organization Name (Organizasyon Adı)” alanı ile birebir aynı olmalıdır.
-
PKCS#10 isteği oluşturulurken SSL sertifikası talep edilen DNS adı www ile başlamıyorsa DNS adı alanına www yazılmamalıdır.
-
PKCS#10 isteğinde Organizational Unit Name(OU), locality (L), e-mail adresi, givenName ve surName alanı doldurulmamalıdır.
-
PKCS#10 isteğinde Common Name (CN) ve Subject Alternative Name (SAN) alanı dışındaki alanların tümünün büyük harfle yazılması önerilir.
-
PKCS#10 isteğinde alanlar doldurulurken Türkçe karakter kullanılmamalıdır.
-
“CN” alanında DNS’te sertifika sahibi kamu kurum veya kuruluşu adına kayıtlı sunucu adı yazılır. “CN (Common Name)” alanı aşağıdaki kriterlere uyularak doldurulmalıdır:
-
OV SSL wildcard sertifikalarında bu alana “*.<alan adı>” yazılır. Bu alan “*.com” veya “*.com.tr” gibi ayırt edici olmayan adlar içermez.
-
Bu alana IP adresi veya iç sunucu adı yazılmaz.
-
OV SSL wildcard sertifikalarında bu alana “*.<alan adı>” yazılır. Bu alan “*.com” veya “*.com.tr” gibi ayırt edici olmayan adlar içermez.
-
“O (Organization)” alanında sertifika sahibi kamu kurumu veya kuruluşunun teşkilat kanununda veya diğer mevzuatta yer alan açık unvanı veya anlaşılır şekilde kısaltılmış biçimi bulunmalıdır.
-
“C (Country)” alanında, başvuru sahibi kamu kurum ve kuruluşunun bulunduğu ülkenin ISO 3166-1 Alpha-2 standardında yer alan ülke kodu (TR) yer almalıdır.
-
“ST (State or Province)” alanının bulunması zorunludur ve bu alanda sertifika sahibi kamu kurumu veya kuruluşun bulunduğu il bilgisi bulunmalıdır.
-
Kurumun başvuru sırasında beyan ettiği bilgiler ile sertifika istek dosyasındaki bilgiler uyuşmuyor ise başvuru işleme alınmayacaktır.
-
Resmi olarak sahibi olduğunuz kurum adı ve alan adlarının doğrulanabilmesi için iki farklı yöntem sunulmaktadır. Aşağıda belirtilen yöntemlerden biri tercih edilebilir.
Yapılandırılmış E-Posta Yöntemi: Bu yöntemde, sertifikalandırılacak alan adına bağlı bir mail sunucusuna sahip olunması gerekmektedir. Alan adı yönetici e-posta ön eklerinden (admin, administrator, webmaster, hostmaster, postmaster) biri ile başlayan mail adresinize (Örn: admin@ornek.gov.tr) Kamu SM tarafından rastgele bir değer gönderilir. Sertifika sahibi, yönetici e-posta adresine gelen rastgele değeri Kamu SM’ye geri iletir. Gönderilen e-posta içerisindeki rastgele değer, alınan değer ile aynı ise alan adı üzerindeki kontrol doğrulanmış olur. Rastgele değer, sertifikada yer alacak alan adına özeldir ve oluşturulduğu tarihten itibaren 30 (otuz) gün geçerlidir. Belirtilen yöntem ile ilgili detaylı açıklamalar için Alan Adı Sahipliği Doğrulama Yardım Dokümanı'nı inceleyebilirsiniz.
DNS Kaydı Değişikliği Yöntemi: Bu yöntemde, sertifika sahibi tarafından sertifikalandırılacak alan adı için Kamu SM tarafından üretilen rastgele değeri içeren bir DNS TXT veya CNAME kaydı oluşturulur. Kamu SM oluşturulan DNS TXT veya CNAME kaydını kontrol eder. DNS kaydında yer alan rastgele değer ile gönderilen rastgele değer aynı ise alan adı üzerindeki kontrol doğrulanmış olur. Rastgele değer, sertifikada yer alacak alan adına özeldir ve oluşturulduğu tarihten itibaren 30 (otuz) gün geçerlidir. DNS TXT veya CNAME kaydı oluşturmak için Alan Adı Sahipliği Doğrulama Yardım Dokümanı'nı inceleyebilirsiniz.
-
DNS TXT veya CNAME kaydını nasıl oluşturabilirim?
DNS TXT veya CNAME kaydı oluşturmak için Alan Adı Sahipliği Doğrulama Yardım Dokümanı’nı inceleyebilirsiniz.
-
SSL sertifikası kaç yıllık üretilmektedir?
SSL sertifikası 1 yıllık üretilmektedir. Fiyatlarımıza http://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/urunler/ssl_cihaz_sertifikasi/fiyatlandirma.jsp adresimizden ulaşabilirsiniz.
-
SSL sertifika talepleri en geç kaç gün içerisinde sonuçlandırılmaktadır?
Başvuru formu ve taahhütnamesi, istek dosyası ve Kamu SM tarafından gerçekleştirilen tüm kontroller başarılı ise en geç 5 iş günü içerisinde üretim tamamlanmaktadır.
-
SSL sertifikası iptal başvurusu nasıl yapılır?
SSL Sertifikası iptal sürecimize http://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/dokumanlar/yonergeler/ces/iptal/ adresimizden ulaşabilirsiniz.
-
Sertifika sunucuya nasıl yüklenir?
SSL sertifikası yükleme işlemi kullanılan internet sunucusuna göre değişkenlik gösterdiğinden bu işlem sertifika sahibi kurumun sorumluluğundadır.
-
Sertifikayla ilişkili özel anahtar silindi. Ne yapmalıyım?
Oluşturulan anahtarların güvenli bir şekilde saklanmasının sorumluluğu başvuru sahibi kuruma aittir. Anahtarların çeşitli nedenlerle silinmesi durumunda yeniden üretim yapılması gerekmektedir.
KART OKUYUCU
Ara-
Bireysel olarak mini kart okuyucu talebinde nasıl bulunabilirim?
Mini kart okuyucu satın alabilmek için Kart Okuyucu Başvuru Sayfası linkine tıklayıp başvuru yapabilirsiniz. Her seferinde sadece bir adet mini kart okuyucu satın alabilirsiniz.
-
Mini kart okuyucu markasını ve modelini seçebilir miyim?
Hayır. Stoklarımızda bulunan ürünün gönderimi gerçekleştirilmektedir.
-
Bireysel olarak masaüstü kart okuyucu talebinde nasıl bulunabilirim?
Masüstü kart okuyucu satın alabilmek için Kart Okuyucu Başvuru Sayfası linkine tıklayıp başvuru yapabilirsiniz. Her seferinde sadece bir adet masaüstü kart okuyucu satın alabilirsiniz..
-
Kart okuyucum bozuldu ne yapmalıyım?
Çağrı merkezimize 444 5 576 numaralı telefondan ulaşarak veya aldığınız hatanın ekran görüntüsünü bilgi[at]kamusm.gov.tr adresimize e-posta olarak göndererek kart okuyucunuzun kontrol edilmesini sağlayabilirsiniz. Kontrol sonucu sizlere çağrı esnasında veya e-posta ile çözüm sunulacaktır. .
-
Kart okuyucu fiyat listesine nereden ulaşabilirim?
https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/urunler/kart_okuyucu/fiyatlandirma.jsp linkinden kart okuyucu fiyat listemize ulaşabilirsiniz.
-
Toplu olarak mini kart okuyucu talebinde nasıl bulunabilirim?
Test Sertifikası Toplu Kart Okuyucu Başvuru Formunu eksiksiz olarak doldurarak imzalı/mühürlü halini bilgi[at]kamusm.gov.tr adresine e-posta olarak gönderdiğinizde işlemler hakkında tarafınıza bilgilendirme yapılacaktır.
-
Kart okuyucu çeşitleri nelerdir?
Kart okuyucu cihazlar Mini Kart Okuyucu ve Masaüstü Kart Okuyucu olarak iki çeşittir. Kart okuyucu marka/modeli stok durumuna göre değişkenlik gösterebilir.
UYUM DEĞERLENDİRME
Ara-
E-imza Uyum Değerlendirme hizmeti nedir, bu hizmetten kimler faydalanabilir?
Elektronik İmza Uyum Değerlendirme hizmeti; elektronik imza atan ve/veya doğrulayan uygulamaların elektronik imza mevzuatında geçen uluslararası teknik standartlara uygunluğunun TÜBİTAK Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından değerlendirilmesi işlemidir.
Kamu Sertifikasyon Merkezi'ne Nitelikli Elektronik Sertifika (NES) talebinde bulunan kamu kurumlarının elektronik imza uygulamalarının e-imza mevzuatında geçen uluslararası teknik standartlara uygunluğunun Kamu SM tarafından değerlendirmeye alınması zorunludur. Bu yüzden E-imza Uyum Değerlendirmesini yaptırmaları gerekmektedir.
Elektronik imza Uygulaması'nı kendiniz yazabilirsiniz ve bu uygulamayı uyum değerlendirme testlerinden geçirdikten sonra kullanabilirsiniz ya da uyum değerlendirme testlerinden geçmiş kurumların uygulamalarını kullanabilirsiniz. Uyum değerlendirme testlerinden geçmiş olan kurumların listesi https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/kurumsal/musterilerimiz/ adresinde mevcuttur
Uyum değerlendirme testlerinden geçmiş bir uygulama kullanacaksanız size tavsiyemiz, uygulamanızı aldığınız kurumdan uyum değerlendirme raporunu talep ederek web sitemizde https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/kurumsal/musterilerimiz/ sayfasında yer alan özet değeriyle raporda yer alan değerlerini ve uygulamadan elde edeceğiniz özet değerlerini kıyaslamanız olacaktır. Bu değerler aynı ise tekrar uyum değerlendirme raporu almanıza gerek yoktur. Ancak tercih ve sorumluluk size aittir. Talep ederseniz form doldurarak tekrar uyum değerlendirme hizmeti başlatabilirsiniz.
Uyum değerlendirme testlerinden geçmiş uygulamanız hazır olduğunda e-imza talebinde bulunabilirsiniz.
-
E-imza Uyum Değerlendirme başvurusu nasıl yapabilirim?
https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/hizmetler/e-imza_uyum_denetimi/basvuru.jsp linkine tıklayıp uyum değerlendirme başvuru süreci hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.
-
E-imza Uyum Değerlendirme fiyat listesine nereden ulaşabilirim?
https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/hizmetler/e-imza_uyum_denetimi/fiyatlandirma.jsp linkinden uyum değerlendirme fiyat listesine ulaşabilirsiniz.
-
Eğitim taleplerine nereden ulaşabiliriz?
Eğitimler hakkında ayrıntılı bilgiyi https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr adresinde Hizmetler bölümünün altında Danışmanlık ve Eğitim alanından ayrıntılı olarak inceleyebilirsiniz. Eğitimlerin saatleri ve fiyatları birbirinden farklıdır.
Eğitim ücretleri kişi bazlı değil, grup olarak alınmaktadır.
E-imza Kütüphane Eğitimi için, E-İmza Teknolojisi Eğitimi alınmış olması gerekmektedir.Eğitim Talep Formu’nda, E-imza Kütüphaneleri Eğitimi talep edenlerin seçeceği kütüphane türünün birden fazla olması durumunda ücrette seçilen kütüphane sayısıyla orantılı olarak değişmektedir.
ELEKTRONİK MÜHÜR VE KURUMSAL ŞİFRELEME
Ara-
Elektronik mühür sertifikası ne işe yarar?
Elektronik ortamda yapılan resmi yazışmalarda, yazışma yapan tarafların kurumsal kimliklerinin güvenli şekilde tanımlanıp doğrulanması gerekmektedir. Bu ihtiyacın karşılanması amacıyla üretilen elektronik mühür sertifikası, e-Yazışma Paketi’ni oluşturan kurum veya kuruluşun kimliğinin doğrulanabilmesine imkân sağlar.
-
Kurumsal şifreleme sertifikası ne işe yarar?
Kurumsal şifreleme sertifikası, elektronik ortamda iletilen resmî yazıların gönderici ve alıcı kurum arasında şifreli şekilde gönderilebilmesine imkân sağlar. Alıcı kurumun şifreleme sertifikasının olması durumunda ilgili kuruma resmî yazı şifreli olarak gönderilebilir.
-
Elektronik mühür sertifikasının kullanımı zorunlu mudur?
e-Yazışma Teknik Rehberi’nin güncel halinde belirtildiği üzere elektronik mühür bileşeninin kullanımı zorunludur. Ayrıntılı bilgi için tıklayınız.
-
Kurumsal şifreleme sertifikasının kullanımı zorunlu mudur?
EYP 2.0 sürümü ile elektronik ortamda iletilen resmî yazıların şifreli şekilde gönderilebilmesine de imkân sağlanmıştır. 25.04.2022 tarihli ve 5529 sayılı Cumhurbaşkanlığı kararıyla yayımlanan “Gizlilik Dereceli Belgelerde Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik”te belirtildiği üzere, “Hizmete Özel” belgelerin elektronik imza ile imzalandıktan sonra e-Yazışma Teknik Rehberi’nde belirtilen kurumsal şifreleme sertifikaları ile şifrelenerek iletilmesi gerekmektedir. Yönetmelik gereğince “Hizmete Özel” belgelerin şifreli gönderiminin sağlanması için kurumların şifreleme sertifikası kullanım ihtiyacı bulunmaktadır.
Buna ek olarak, kurum tarafından kullanılan Elektronik Belge Yönetim Sisteminin şifreleme mekanizmasını desteklemesi gerekmektedir.
-
Sertifika kim adına üretilir?
Elektronik mühür/kurumsal şifreleme sertifikaları yalnızca kurum tüzel kişiliği adına üretilmektedir.
-
Sertifika kim tarafından kullanılabilir?
Elektronik mühür/kurumsal şifreleme sertifikaları yalnızca kurum tüzel kişiliği adına üretilmektedir. Sertifika verilen kurumlarda hangi birimlerin bu sertifikayı kullanacağı kurum inisiyatifindedir.
-
Kurumun elektronik mühür/kurumsal şifreleme sertifikası alma yetkisi olup olmadığı nereden öğrenilebilir?
Kurumun elektronik mühür/kurumsal şifreleme sertifika alma yetkisi DETSİS üzerinden sorgulanmaktadır. Kamu SM, DETSİS tarafından sunulan web servis aracılığıyla sertifika alma yetki sorgusunun sağlanması için bir web sayfası oluşturmuştur. İlgili sayfadan elektronik mühür/kurumsal şifreleme sertifikası alma yetkisi sorgulamak için tıklayınız.
-
İlk başvuru nereden yapılabilir?
Başvuruya ilişkin ayrıntılara buradan erişebilirsiniz.
-
İlk başvuru yaparken oluşturulacak olan EYP dosyasının formatı nasıl olmalıdır?
Kurumlar daha önce elektronik mühür sertifika başvurusu yapmadıysa EYP 1.3 formatında başvurular kabul edilecektir. Ancak mevcutta elektronik mühür sertifikası almış olan kurumların diğer başvurularında (şifreleme sertifikası başvurusu, sertifika yenileme, iptal, sorumlu yetkilendirme /güncelleme vb.) yalnızca şekilde e-Yazışma Teknik Rehberi’nin güncel haline uyumlu EYP dosyası kabul edilecektir.
EYP dosyası içerisinde yer alan Elektronik İmza bileşeninin ETSI TS 101 733 standardında tanımlanan CAdES X-Long tipinde; Elektronik Mühür bileşeninin ise CAdES-A tipinde bütünleşik imza olması gerekmektedir. Ayrıntılı bilgi için tıklayınız. Belirtilen formatlar dışında yapılan başvurular elektronik ortamda kabul edilmeyecek olup ıslak imzalanan belgelerle başvuru yapılacaktır.
-
İlk başvuru EYP yöntemi dışında başka bir yöntemle yapılabilir mi?
Cumhurbaşkanlığı tarafından 10.06.2020 tarihli ve 2646 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan “Resmî Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik”in, 4. Maddesi gereğince;
Kamu kurum ve kuruluşlarınca resmî yazışmalar, elektronik ortamda e-Yazışma Teknik Rehberi'ne uygun olarak hazırlanan ve güvenli elektronik imza ile imzalanan belgelerle yapılır. Bu belgeler, elektronik ortamda muhatapları ile paylaşılır ve elektronik ortamda saklanır.
Zorunlu hâllerde veya olağanüstü durumlarda resmî yazışmalar, el yazısıyla imzalanan belgelerle yapılır.
Yukarıda belirtilen zorunlu hâllerde veya olağanüstü durumlarda sertifika başvurusu sağlamak için, üst yazısı ile birlikte; Elektronik Mühür/Kurumsal Şifreleme Sertifikası Başvuru Formu ve Taahhütnamesi bilgi[at]kamusm.gov.tr veya kurumsal_bilgi[at]kamusm.gov.tr e-posta adresine iletilmelidir. Form içerisinde “Talep Edilen Sertifika Türü” alanında seçim yapılarak elektronik mühür sertifikası, kurumsal şifreleme sertifikası ya da her iki sertifika da talep edilebilir. Kurum, sertifikayı HSM içerisinde kullanmayı tercih ederse HSM Cihazına Anahtar ve Sertifika Yükleme Bilgi Formu ve Taahhütnamesi’ni de resmî yazıya dahil etmelidir. Gönderilen evrakların kontrol edilerek e-posta ile teyit edilmesi sonrasında, ilgili başvuru formu ve taahhütnameler ıslak imzalı ve mühürlü olacak şekilde kurum üst yazısı ile birlikte Kamu Sertifikasyon Merkezi TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi (İdari Bina) P.K. 74, Gebze 41470 KOCAELİ adresine iletilmelidir.
-
Sertifika yenileme işlemleri nasıl gerçekleştirilir?
Sertifikasının yenilenmesini isteyen kurumların Elektronik Mühür ve Kurumsal Şifreleme Sertifikaları Yenileme Yönergesi adımlarını takip ederek sertifika yenileme başvurusu yapması gerekmektedir.
-
Başvurunun işleme alınamamasının sebebi nedir?
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından 29.05.2019 tarihli ve 2019/DK-BTD/160 sayılı Kurul Kararı ile “Kamu Kurum ve Kuruluşları Arasında Elektronik Ortamdaki Belge Paylaşımında Kullanılan Kurumsal Şifreleme ve Elektronik Mühür Sertifikalarına ilişkin Usul ve Esaslar” yayımlanmıştır. İlgili Karar ikinci bölüm 5’inci ve 7’nci maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendine dayanarak, Kamu SM, DETSİS’te bilgileri bulunmayan veya elektronik mühür/kurumsal şifreleme sertifikası almaya yetkisi olmayan tarafın başvurusunu reddeder.
Başvuru evraklarının, tanımlanan yöntemler dışında bir yöntemle iletilmesi veya evraklarda hata/eksiklik bulunması durumunda kurum e-posta ile bilgilendirilir.
-
Sertifika kullanım süresi kaç yıldır?
Elektronik mühür/kurumsal şifreleme sertifikası kullanım süresi, 2019/DK-BTD/160 Sayılı Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu Kararı ile yayımlanan Kurumsal Şifreleme ve Elektronik Mühür Sertifikalarına İlişkin Usul ve Esaslar’da belirlenmiş olup en fazla 1 yıldır.
-
Sertifikanın fiyatı nedir?
Fiyat bilgisine buradan erişebilirsiniz.
-
Kurum adına kaç tane sertifika üretilir?
Elektronik mühür/kurumsal şifreleme sertifikaları biri yedek olmak üzere 2 adet üretilecek ve sertifikalar askı durumunda kuruma gönderilecektir. Kullanılacak sertifika, kurumun sertifika sorumlusu tarafından Kamu SM Online İşlemler üzerinden askıdan indirilecektir. Aynı anda sertifikalardan sadece biri aktif olabilir. Aktif olan sertifika askıya alınmadan ya da iptal edilmeden yedek sertifika askıdan indirilemeyecektir.
-
Sertifika kime teslim edilecektir?
Sertifika teslimatı başvuru sırasında bilgileri alınan sertifika sorumlularından birine gerçekleştirilir.
-
Başvuru ve sertifika temini arasındaki süre ne kadardır?
Başvuru evraklarının eksiksiz bir şekilde Kamu SM’ye ulaşması ve doğrulanmasının ardından en fazla 15 (on beş) iş günü içerisinde sertifika başvurusu işleme alınır ve sonuçlandırılır.
Üretimin başlayabilmesi için kurumların tüm evraklarını eksiksiz olarak iletmesi gerekmektedir. Eksik veya hatalı evrak gönderimlerinden kaynaklanan gecikmelerden Kamu SM sorumlu tutulamaz.
Başvuru evraklarının, tanımlanan yöntemler dışında bir yöntemle iletilmesi veya evraklarda hata/eksiklik bulunması durumunda kurum e-posta ile bilgilendirilir.
-
Sertifika sorumluları olarak kim belirlenmelidir ve yetkileri nelerdir?
Sertifika sorumluları, kurum tarafından sertifikanın başvuru, teslimat, PIN oluşturma/kilit çözme ve iptali ile Şifreleme API işlemlerini yürütmek üzere yetkilendirilmiş kişilerdir. Kurum tarafından iki sertifika sorumlusu belirlenmelidir. Her iki sorumlu da sertifika süreçlerini yürütebilmek için eşit olarak yetkilendirilmektedir. Sertifika sorumluları sertifika ile ilgili işlemleri gerçekleştirebilmek için Nitelikli Elektronik Sertifika sahibi olmalıdır. Sertifika sorumlularının belirlenmesi kurumların inisiyatifindedir. Kamu SM tarafından herhangi bir birim, departman, ünvan yönlendirmesi yapılmamaktadır.
-
Sertifika sorumlularının veya sorumlulara ait bilgilerin değişmesi durumunda nasıl bir yol izlenir?
Sertifika sorumlularının veya sorumlulara ait cep telefonu gibi bilgilerin değişmesi durumunda uygulanacak sürece Sertifika Sorumlusu Yetkilendirme ve Güncelleme Yönergesi sayfasından erişebilirsiniz.
-
Sertifika ile akıllı kart mı HSM mi kullanmalıyım?
Sertifikanın kullanımında akıllı kart ve HSM seçenekleri mevcuttur. Hangi aracın kullanılacağı kurum tarafından sertifika başvurusunda yapılacak tercihe göre belirlenmektedir.
e-Yazışma Teknik Rehberi’nde belirtildiği üzere;
Günlük yazışmaları 2.000’in üzerinde olan kurumlar için Donanımsal Güvenlik Modülü (HSM) kullanımı uygun görülmektedir. Kurum gereksinim analizini kendi yaparak uygun çözümü belirlemelidir.
-
Akıllı kart kullanım durumunda kart okuyucu türü olarak ne seçilmelidir?
Kart okuyucu model tercihi kurumların inisiyatifindedir. Mini kart okuyucu USB boyutunda, kartı kırarak sim kart olarak takıp kullanabileceğiniz; masaüstü kart okuyucu ise kablolu olarak bilgisayara takılan biraz daha büyük boyutlu ve kartı kırmadan kredi kartı boyutunda kullanabileceğiniz cihaz modelidir. Fiyat bilgisi için tıklayınız.
-
Akıllı kart kullanım durumunda PIN alma ve değiştirme işlemleri nasıl gerçekleştirilir?
PIN alma ve değiştirme işlemleri sertifika sorumluları tarafından Kamu SM Online İşlemler üzerinden e-devlet sistemi ya da e-imza ile giriş yapılarak gerçekleştirilebilir.
-
Akıllı kart içerisinde kullanılan sertifika sunucuda kullanılabilir mi?
Akıllı kartlar teknik olarak sunucu ya da uzak masaüstü bilgisayarlarda kullanım için tasarlanmadığından bu şekilde kullanılmamalıdır. Akıllı kartın sunucu ya da uzak masaüstü bilgisayarı ile kullanılması durumunda oluşabilecek aksaklık ve zararlar kurumun sorumluluğundadır, ilgili durumlarda TÜBİTAK BİLGEM‘in herhangi bir sorumluluğu yoktur.
Elektronik mühür/kurumsal şifreleme sertifikasının birden fazla kişi tarafından kullanılması ihtiyacı sertifikanın HSM içerisinde kullanımı ile karşılanabilir. Sertifikanın birden fazla kişi tarafından erişilebilir olması durumu kurum içindeki varlık emanet süreciyle işletilmelidir.
-
HSM cihazı önerilen durumlar için cihaz kim tarafından sağlanacaktır?
HSM cihazının temini ve kurulumundan sertifika başvurusu yapan kurum sorumludur.
2019/DK-BTD/160 Sayılı Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu Kararı ile yayımlanan Kurumsal Şifreleme ve Elektronik Mühür Sertifikalarına İlişkin Usul ve Esaslar’da belirtildiği üzere;
Standartlara uygun milli veya yerli güvenli elektronik imza oluşturma aracı mevcut ise bu cihazın tercih edilmesi esastır. Yerli ve milli HSM temin edilmek istendiği durumlar için TÜBİTAK tarafından üretilen HSM cihazı kullanılabilir.
-
Sertifika birden fazla HSM cihazına yüklenebilir mi?
Kamu SM tarafından her sertifika için yalnızca bir adet cihaza yükleme işlemi yapılmaktadır. Elektronik mühür/kurumsal şifreleme işlemlerinde cihaz kaynaklı herhangi bir servis kesintisi yaşanmaması için yedek ve asıl sertifikanın mümkünse ayrı HSM cihazlarına yüklenmesi tavsiye edilmektedir. Kamu SM tarafından sertifika yüklendikten sonra yedekleme yapılması durumunda, HSM cihaz sayısını arttırma gibi ek işlemler kurum tarafından gerçekleştirilecektir.
-
Sertifika iptal işlemleri nasıl gerçekleştirilir?
İptal işlemleri sertifika sorumluları tarafından Kamu SM Online İşlemler üzerinden e-devlet sistemi ya da e-imza ile giriş yapılarak gerçekleştirilebilir.
-
Şifreleme API nedir, ne için kullanılır?
Alıcı kurumun şifreleme sertifikasının olması durumunda ilgili kuruma resmî yazı şifreli olarak gönderilebilir. Şifreli paket oluşturulması ve gelen şifreli paketlerin açılması için Şifreleme API’si kullanılmaktadır. Kamu SM tarafından uluslararası standartlara uyumlu olarak geliştirilen MA3 API Şifreleme Yazılım Kütüphaneleri, şifreleme ve şifre çözme ile ilgili ihtiyaç duyulabilecek temel fonksiyonları sağlar.
-
Şifreleme için kullanılacak API ve lisansı nereden temin edilir?
Kurumlar, şifreli paket oluşturabilecekleri ve kendilerine gönderilen şifreli paketleri açabilecekleri Şifreleme API’sini https://yazilim.kamusm.gov.tr adresi üzerinden indirebilir. API lisansını temin etmek için Şifreleme API Lisans Temin Yönergesi’ni takip edebilirler. Şifreleme API lisansı yalnızca Kamu SM’den Elektronik Mühür/Kurumsal Şifreleme Sertifikası alan kamu kurum ve kuruluşlarına ücreti karşılığında temin edilecektir. API lisansı, başvuru sağlayan her kamu kurumu adına ayrı ayrı üretilecektir. EBYS geliştirici firmalara test lisansı hizmeti sağlanacaktır, talep eden kamu kurumları da test lisansı hizmetinden faydalanabilecektir. Şifreleme API lisans ücret bilgisine buradan erişebilirsiniz.
Şifreleme API lisansı yalnızca e-Yazışma Projesi kapsamında şifreli paket oluşturma ve şifreli paketin şifresini çözme amacıyla kullanılmaktadır. Lisans dosyası farklı şifreleme ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla kullanılamaz.
UYARI: Kurumsal şifreleme sertifikası alan kurumların, şifreleme işlemlerini gerçekleştirebilmek için Şifreleme API lisansını da satın almaları gerekmektedir. Aksi takdirde şifreleme işlemleri yapılamaz. Kurumsal şifreleme sertifikası almadan yalnızca Şifreleme API lisansı alındığında ise diğer kurumlara şifreli paket gönderimi yapılabilirken, diğer kurumlardan şifreli paket alınamaz.
-
Şifreleme API lisansını nasıl kullanabilirim?
Şifreleme API yazılım kütüphanelerinin kullanılabilmesi için lisans dosyasına ihtiyaç duyulmaktadır. API Lisansı, başvuru sağlayan her kamu kurumu adına ayrı ayrı üretilecektir. Lisans dosyasında bakım sözleşme bitiş tarihi ile belirtilen bir alan bulunmaktadır. Bu tarihten itibaren Şifreleme API kütüphanesinin kullanımına devam edilebilmesi için yeni şifreleme API lisansı talebinde bulunulması gerekmektedir. Kurumlar, API lisansını temin etmek için Şifreleme API Lisans Temin Yönergesi’ni takip edebilirler.
Yenilenen Şifreleme API lisansının bakım sözleşmesi başlangıç tarihi, eski lisans dosyasının bakım sözleşmesi bitiş tarihinden 1 gün (24 saat) önce başlayacak şekilde üretilecektir. Yenilenen lisans dosyaları geçerlilik süreleri başladığında kullanıma alınmalıdır. Şifreleme/şifre çözme işlemleri sırasında Kamu SM’den temin edilen güncel lisans dosyasının kullanılması önem arz etmektedir.
Şifreleme/şifre çözme işleminde Şifreleme API lisansını kullanabilmek için uygulamada yer alan, LicenseUtil.setLicenseXml(“…”) fonksiyonu içerisine lisansın bulunduğu klasör yolu ile birlikte lisans dosyasının adı ve lisans parolası bilgileri eklenerek lisans dosyası uygulamaya tanıtılmalıdır. Lisans dosyasının parolası Şifreleme API lisans temin süreci kapsamında Kamu SM tarafından kurumunuzla paylaşılmaktadır.
-
e-Yazışma Projesinin elektronik belge yönetim sistemine entegrasyonu için hangi kaynaklardan yararlanılabilir?
Güncel e-Yazışma API’si https://cbddo.gov.tr/projeler/e-yazisma/apiler/ linkinden temin edilebilir. e-Yazışma Teknik Rehberi’nin güncel haline uyumlu EYP paketi oluşturulduğunun teyidi için Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi tarafından sağlanan test platformu kullanılabilir.
-
Kurum, elektronik mühür/kurumsal şifreleme sertifikası alma yetkisi olmaması durumunda sertifika almak için başvuru yapabilir mi?
Kamu SM, “Kamu Kurum ve Kuruluşları Arasında Elektronik Ortamdaki Belge Paylaşımında Kullanılan Kurumsal Şifreleme ve Elektronik Mühür Sertifikalarına ilişkin Usul ve Esaslar”a göre elektronik mühür/kurumsal şifreleme sertifikası üretmekle yükümlüdür. Ancak, Kamu SM ilgili kararın ikinci bölüm, 5’inci ve 7’nci maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendine dayanarak, başvuru yapan kurumun elektronik mühür/kurumsal şifreleme sertifikası alma yetkisini DETSİS üzerinden sorgulamakta ve DETSİS’te bilgileri bulunmayan veya yetkisi olmayan tarafın başvurusunu reddetmektedir.
DETSİS vasıtasıyla yetkisi doğrulanamayan kurumlar için sertifika üretimi yapılmamaktadır. DETSİS’te elektronik mühür/kurumsal şifreleme sertifikası almaya yetkisi olmayan kurumların, kendi üst kurumu adına üretilen sertifikayı kullanma durumunu belirlemek için üst kurumuyla iletişime geçmesi tavsiye edilir.
-
Üst kurumlar alt kurumları adına sertifika başvurusu yapabilir mi?
Üst kurum, DETSİS’te elektronik mühür/kurumsal şifreleme sertifikası almaya yetkisi olan alt kurumları adına sertifika başvurusu yapabilir.
Sertifikaların HSM cihazı içerisinde kullanılması ve aynı HSM cihazı içerisine yüklenmesinin talep edilmesi durumunda, alt kurumlara ait sertifikaların HSM cihazına yüklenmesi tek seferde gerçekleştirilebilmektedir.
-
Kayıp/çalıntı veya bilgi güncelleme (DETSİS ID/Unvan) durumunda başvuru yapılmak istendiğinde hangi süreç takip edilmelidir?
Kayıp/Çalıntı sebebiyle başvuru yapılmak istendiği durumda başvuru Elektronik Mühür ve Kurumsal Şifreleme Sertifikası Başvuru Yönergesi sayfamızda yer alan Elektronik Mühür/Kurumsal Şifreleme Sertifikası Başvuru Formu ve Taahhütnamesi dokümanında Başvuru Nedeni "Diğer" seçilerek gerçekleştirilebilir.
DETSİS ID ya da kurum unvanı değişikliği sebebiyle başvuru yapılmak istendiği durumda başvuru Elektronik Mühür ve Kurumsal Şifreleme Sertifikası Başvuru Yönergesi sayfamızda yer alan Elektronik Mühür/Kurumsal Şifreleme Sertifikası Başvuru Formu ve Taahhütnamesi dokümanında Başvuru Nedeni "Kurum Ad/Unvan/DETSİS ID Değişikliği" seçilerek gerçekleştirilebilir.
İMZAGER KURUMSAL
Ara-
İmzager Kurumsal Nedir?
https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/urunler/yazilim/imzagerkurumsal.jsp sayfasındaki Teknik Bilgiler kısmından detayı bilgiye ulaşabilirsiniz.
-
İmzager Kurumsal hakkında detaylı bilgiye nereden ulaşabiliriz?
https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/urunler/yazilim/imzagerkurumsal.jsp sayfasından detayı bilgiye ulaşabilirsiniz.
-
İmzager Kurumsal fiyatları ile ilgili bilgiye nereden ulaşabiliriz?
https://kamusm.bilgem.tubitak.gov.tr/urunler/yazilim/imzagerkurumsal.jsp sayfasından detayı bilgiye ulaşabilirsiniz.
-
İmzager Kurumsal ile PDF İmzalama (PADES) yapabilir miyim?
İmzager Kurumsal ile PDF dosyaları PAdES İmza formatı ile imzalanabilmektedir. PDF İmza için açık kaynak kodlu PDFBox kütüphanesi desteği, İmzager Kurumsal 2.7 sürümü ile gelmiştir.
-
İmzager kurulumu nasıl yapılır?
Kurulum ve İşletim Kılavuzu için tıklayınız.
-
İmzager Destek Hizmeti ücretleri hakkında nasıl bilgi alabiliriz?
İmzager ile ilgili teknik sorunlarınız olursa bilgi[at]kamusm.gov.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz. Teknik Birimlerimiz sizlere cevap vereceklerdir. Detaylı sorularınız ve bilgi talepleriniz için teknik birimimiz sizlere destek paketi almanız gerektiğini iletecek ve hangi destek paketine ihtiyacınız olduğunu belirteceklerdir. Teknik Birimimizin tespitine göre uygun destek paketi oluşturularak sizlere e-posta üzerinden bilgi verilecektir.
-
İmzager programını açtığımızda e-yazışma seçenekleri kısmı pasif olarak görünmektedir. İmza formatı kısmında da e-yazışma seçeneği görünmemektedir, ne yapabilirim?
E-yazışma formatı için İmzager uygulaması yenilenmiş ve İmzager Kurumsal versiyonu ücretli olacak şekilde yayımlanmıştır. İmzager Kurumsal sürümü ile ilgili detaylı bilgi ve fiyat öğrenmek için Kamu SM - İmzager Kurumsal sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
-
Lisans dosyası ve kurulum kılavuzuna nasıl ulaşabilirim?
Lisans dosyası ve kurulum kılavuzu için tıklayınız.
-
Varsayılan Admin Parolası nedir?
Admin parolasının varsayılan değeri İmzager Kurumsal uygulamasında Kullanım Kılavuzu menüsü altındaki kılavuzda mevcuttur. Bu parolayı daha sonra değiştirmeniz tavsiye edilir. Admin parolası değişikliği için kılavuzdan yardım alabilirsiniz.
-
Kurumsal İmzager programı birden fazla firmada / firmamız tarafından kullanılabilir mi?
Kurumsal İmzager uygulamasının kullanımı için sizlere yükleme programı ve imza atmak için kullanacağınız müşteri ID ve parola verilmektedir. Uygulamanın kurulması ve kullanımı müşterilerimizin sorumluluğundadır.
-
Kontör durumunu nasıl sorgularım?
İmzager Kurumsal uygulamasındaki Seçenekler menüsüne tıklayarak admin parolanızla giriş yaparak ‘İmzalama Servisi Ayarları’ sekmesinde yer alan Test Et butonu ile öğrenebilirsiniz. Daha detaylı bilgi için kullanım kılavuzuna inceleyiniz.
-
Yetkili bilgilerimi güncelleyebilir miyiz?
Yetkili kişi değişikliği talep ediyor iseniz, imza sirküsünde ismi olan yetkili kişi tarafından bir dilekçe yazılmalıdır. Dilekçenin içeriğinde eski yetkilinin adı, soyadı, T.C. Kimlik No’su ve yeni yetkili olacak kişinin adı, soyadı, T.C. Kimlik No’su, cep numarası, e-mail adresi, doğum yeri ve doğum tarihi bilgileri yer almalıdır. Dilekçe, imzalı ve kaşeli olmalıdır. Dilekçeyi, imza sirküsü örneği ile birlikte tarafımıza e-mail yoluyla gönderdiğiniz zaman iletişim amaçlı olarak sadece bizim sistemlerimizde güncelleme yapılacaktır.
-
Eyp uzantılı İmzager programı sadece kamu kurumlarına mı yönelik yoksa özel şirket ve şahıslarda bu programı satın alabilir mi?
Kamu, özel veya şahıs kullanmak isteyen firmalar satın alabilir. E-yazışma formatı için İmzager uygulaması yenilenmiş ve İmzager Kurumsal versiyonu yayımlanmıştır. İmzager Kurumsal sürümü ile ilgili detaylı bilgi ve fiyat öğrenmek için Kamu SM - İmzager Kurumsal sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
-
Uygulama Java'nın hangi versiyonlarını desteklemektedir?
İmzager Kurumsal 2.6.6 sürümü ile birlikte Java 1.7 ve üst versiyonları desteklemektedir.
-
Varsayılan admin parolası nasıl değiştirilir?
Uygulamayı yönetici yetkisiyle çalıştırıp, kurulum ve kulanım kılavuzunda yer alan bilgilerle admin girişi yaptıktan sonra şifre değişikliği yapabilmeniz için ekranda “Admin şifresini Değiştir” butonu aktif olacaktır. Bu butona tıklayarak değişiklik yapabilirsiniz.